Článek
Automobilka Genesis, prémiová značka koncernu Hyundai, nedávno odhalila model G90, ovšem pouze zvenčí a bez technických dat. Nyní o korejském rivalovi BMW řady 7, který se ale do Evropy alespoň zatím nepodívá, víme víc.
Předně tu jsou fotky interiéru, které ukazují možnost odít téměř celý vnitřek do jedné barvy čalounění. Nechybí skutečné dřevo ani sklo, kov, karbon či ambientní osvětlení. V interiéru je na výběr z pěti barevných kombinací, zvenčí je k mání dvanáct různých laků.
Fotografie se soustředí na prodlouženou verzi vozu a ukazují pevnou středovou konzoli mezi dvěma luxusními křesly. Ty lze samozřejmě individuálně ovládat a stejně jako přední sedačky mají deset masážních polštářků v opěradle a dva v sedáku. Stlačeným vzduchem jsou nastavitelné i boční opěrky, které se pro snazší nastupování a vystupování vyfouknou.
Zadní cestující mají před sebou desetipalcové obrazovky a k dispozici mají také osmipalcový dotykový displej ve středové konzoli, kterým se ovládají v podstatě všechny funkce vozu.
Vůz také nabídne možnost připojit bezdrátová sluchátka zvlášť ke každému zadnímu desetipalcovému monitoru. A aby nebyli rušeni varovnými zvukovými signály, jsou tyto signály přehrávané pouze reproduktorem v řidičově hlavové opěrce.
Některé povrchy v interiéru jsou opatřené antibakteriálním materiálem se stříbrem a zinkem, který zamezuje bujení bakterií. Týká se to koberců, opěrek rukou a výplní dveří. V zadní středové loketní opěrce jsou instalovány lampy UV-C pro sterilizaci předmětů a klimatizace je vybavena antibakteriálními filtry.
Klimatizací je možné do interiéru rozprášit tři vůně se zajímavými názvy - Probuzení řidiče, Krásná příroda a Mé oblíbené místo. Kromě toho je možné nastavit si náladu v autě pomocí audiosystému, masážních sedaček, elektrických záclonek, ambientního osvětlení a právě voňavky. Režimy jsou tu čtyři a všechny slouží ke „zlepšení nálady pasažérů“.
Pod kapotou už zákazníci nenajdou atmosférický osmiválec. Budou mít na výběr ze dvou verzí 3,5l přeplňovaného šestiválce. Ta v krátké verzi - o délce 5275 mm a rozvoru náprav 3180 mm - nabídne 380 koní a 530 Nm a bude pohánět zadní nebo všechna kola.
Pro dlouhou verzi - o délce 5465 mm a rozvoru náprav 3370 mm - bude k mání verze motoru s 48V elektrickým kompresorem, kterou půjde spojit pouze s pohonem všech kol, ovšem výkonové parametry zatím nejsou známé. V obou případech v autě pracuje osmistupňová automatická převodovka.
Vzduchové odpružení je samozřejmostí, zajímavější na něm je, že je prediktivní. Tedy, že vůz skenuje silnici před sebou na vzdálenost 100 metrů a charakteristiku odpružení upravuje tak, aby byla jízda co nejpohodlnější. Kromě toho na nekvalitním povrchu celý vůz přizvedne o 25 mm.
Ve výbavě je také natáčení zadních kol, podpora aktualizací softwaru po internetu, možnost přístupu do vozu pomocí smartphonu nebo otisku prstu, head-up displej, aktivní rušení vnějšího hluku nebo dálkové parkování.
Prodej vozu Genesis G90 začne v příštím roce v Koreji a do Spojených států se dostane jako modelový rok 2023, tedy nejpozději v druhé polovině příštího roku. Oficiální dovoz do Česka aktuálně není v plánu, jedinou možností tedy je si vůz nechat dovézt individuálně.