Článek
Výkonně vznětové motory s velkým zdvihovým objemem jsou opojnými jednotkami. Kdo jednou řídil podobný vůz, ví, jaká specifika s sebou tyto agregáty přinášejí. Surfujete na nízko položeném točivém momentu, což je návykové.
Test Volkswagenu Touareg V8 TDI: Špičkové schopnosti za patřičnou cenu
Ovšem emisní pokuty a normy odškrtávají podobné okrajové a i přes všechny filtry a nové technologie přece jen „špinavější“ motory z nabídky. Letošní rok je pro to typický.
Koncern Volkswagen končí s dieselovým osmiválcem pro Audi SQ7 a SQ8, stejně tak u Volkswagenu Touareg. Šestiválcová alternativa se čtyřmi turbodmychadly od BMW se rovněž pomalu poroučí.
BMW se loučí s unikátním motorem v zemi, kterou byste neuhodli
Touareg V8 používá čtyřlitrový osmiválec s výkonem 310 kW (421 k) při 3000–4200 ot./min a maximálním točivým momentem 900 Nm při 1250–3250 ot./min. Z nuly na stovku je 2,3 tuny těžké SUV za 4,9 sekunda. Přitom se s ním podle našich zkušeností dá dlouhodobě jezdit i za méně než 10 litrů na 100 kilometrů.
Eine Ära geht zu Ende: Der #VWTouareg #V8 TDI wird nicht mehr angeboten. Aus diesem Anlass bietet #Volkswagen ab 17.08.20 das Sondermodell „Last Edition“an. Limitierte 400 Modelle – für Touareg Fans ein echtes Sammlerstück!
— Volkswagen News (@volkswagen) August 10, 2020
Mehr Infos ➡️ https://t.co/evwgx8zdmx#MondayMotivation pic.twitter.com/tyFib3w9Nq
Ve variantě Last Edition vznikne 400 kusů s černými doplňky karoserie a lakováním v bílé, červené, šedé, stříbrné nebo černé. To vše za cenu od 104 361 eur, asi 2,7 milionu korun. V nabídce jej na vrcholu vystřídá plug-in hybridní verze R.