Článek
Automobilka Lotus původně chtěla za letošní rok vyrobit 55 500 aut. Cíl však nyní upravila na pouhých 12 tisíc, tedy o 78 % méně. Jsou za tím podle ní cla na elektromobily vyráběné v Číně, která uvalily, či to plánují, Spojené státy, Kanada i Evropská Unie.
„Snížení na americkém trhu je 100% způsobeno zvýšením cel, zatímco na trhu EU je přibližně 30 % důsledkem cel,“ uvedl generální ředitel Čching-feng Feng.
„Americká cla dramaticky ovlivnila naše prodejní prognózy a plánujeme změnit pozici našich produktů na americkém trhu. Uvedení modelu Eletre v USA bude více přispívat k prodejnímu výkonu v roce 2025,“ upřesnil.
Elektrický Lotus Emeya je králem v rychlosti nabíjení
Automobilka Lotus, která většinově patří do čínského koncernu Geely a tamtéž vyrábí některá svá auta, prodala 4873 vozidel v první polovině letošního roku. I na 12 tisíc kusů za celý rok se bude muset snažit. Příští rok chce prodat 30 tisíc aut, nikoliv 76 tisíc jako dosud.
Z oněch 4873 aut tvořily zhruba polovinu plně elektrické modely Eletre a Emeya. Druhá polovina patřila modelu Emira s klasickým spalovacím motorem. Celkový prodej značky vzrostl o 239 % ve srovnání s první polovinou roku 2023.
Nejdůležitějším trhem pro Lotus byla v první polovině roku Evropa s 1459 prodanými vozy, čímž mírně předčila Severní Ameriku s 1278 vozy a Čínu s 1208 vozy. „Dosáhli jsme ještě vyváženějšího rozdělení dodávek na všech klíčových trzích po celém světě,“ komentoval Feng. „Americký trh zaznamenal mimořádný růst po opětovném vstoupení Lotusu na tento trh, což přispělo k 26 % z celkových dodávek,“ dodal.