Článek
Zatímco se na jednotlivé trhy dostává horká novinka v podobě kupé Lotus Emira, britská značka už hledí do blízké budoucnosti. Ta bude zcela elektrická, protože právě emira je posledním modelem značky se spalovacím motorem.
Nově vyvinutá platforma, která se stane základem pro elektrické sporťáky Lotusu, má respektovat motto zakladatele Colina Chapmana „přidej lehkost”. Jakkoli toto spojení se současnými těžkými elektromobily nejde dohromady.
Emira je tu jako poslední lotus se spalovacím motorem
Samotná platforma bez příslušenství má být o 37 procent lehčí než v případě emiry. To nejtěžší, tedy baterie o kapacitě 66,4 až 99,6 kWh je umístěné uprostřed dole, aby byly kilogramy ideálně rozvrženy. Jeden či dva elektromotory pohání zadní kola.
Počítá se čtyřmístným i dvoumístným uspořádáním na prodlouženém rozvoru náprav 2650 mm, ale také se zkráceným rozvorem 2470 mm a již výhradně dvěma místy.
Kromě toho, že plošina vytvoří základ pro nový dvoumístný vůz s kódovým označením Type 135, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2026, bude nabízena klientům třetích stran prostřednictvím divize Lotus Engineering. Pravděpodobně včetně Alpine, která sdílí vývoj typu 135 a vyvíjí vlastního plně elektrického nástupce modelu A110.
Výroba vozů na této platformě bude pokračovat v anglickém Hethelu, ovšem chystané SUV a čtyřdveřové kupé na odlišných základech mateřského koncernu Geely se mají produkovat v čínském Wu-chanu.