Hlavní obsah

Lotus představil vrchol modelu Evora. Můžete si jej odlehčit podle představ

Novinky, fra

Britský výrobce sportovních vozů Lotus představil nový vrchol řady Evora, který má jednoduché označení GT. Nevzdává se manuální převodovky a spousta věcí je z karbonu. Zatím se však má vyvážet jen do USA a Kanady.

Foto: Lotus 4x

Lotus Evora GT

Článek

Lotus nedělá žádná silniční ořezávátka. Tyhle vozy jsou sportovní stroje, i když třeba některé modely mají jen řadový čtyřválec. Jsou malé, lehké a skvěle vyvážené.

Ovšem Lotus Evora GT má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l. Z něj díky přeplňování vytlačí výkon 310 kW (416 koní) a točivý moment 430 N.m. Základní verze je se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je automat také se šesti stupni.

S těmito parametry zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 303 km/h.

Foto: Lotus

Evora GT je sporťák každým coulem

V čem je Evora GT ještě jiná než klasická verze? Třeba v použití uhlíkového kompozitu na nových částech karoserie. Jsou to sice drobnosti, ale fungují jako perfektní aerodynamické prvky.

Foto: Lotus

Šestiválec a mohutný výkon - vrcholný model má předpoklady být úspěšný.

Auto ve výsledku váží 1,4 tuny a ještě dalších pár desítek kil dokáže zhubnout za příplatkovou výbavu.

Slitina titanu je lehká, pevná a odolná žáru, a tak se může využít pro příplatkový sportovní výfuk. S ním třeba auto zhubne 10 kg.

Foto: Lotus

Kožené sedačky poskytují aspoň trochu komfortu.

Auto má sice sedadla obšitá kůží a alcantarou, ale jinak je to stále ten starý známý puristický sporťák, který sází na mechanické přístroje, perfektní dynamiku a volant, který poslouchá na slovo. To vše v přepočtu za 2,2 milionu korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám