Článek
Lotus nedělá žádná silniční ořezávátka. Tyhle vozy jsou sportovní stroje, i když třeba některé modely mají jen řadový čtyřválec. Jsou malé, lehké a skvěle vyvážené.
Ovšem Lotus Evora GT má pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l. Z něj díky přeplňování vytlačí výkon 310 kW (416 koní) a točivý moment 430 N.m. Základní verze je se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je automat také se šesti stupni.
S těmito parametry zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 303 km/h.

Evora GT je sporťák každým coulem
V čem je Evora GT ještě jiná než klasická verze? Třeba v použití uhlíkového kompozitu na nových částech karoserie. Jsou to sice drobnosti, ale fungují jako perfektní aerodynamické prvky.

Šestiválec a mohutný výkon - vrcholný model má předpoklady být úspěšný.
Auto ve výsledku váží 1,4 tuny a ještě dalších pár desítek kil dokáže zhubnout za příplatkovou výbavu.
Slitina titanu je lehká, pevná a odolná žáru, a tak se může využít pro příplatkový sportovní výfuk. S ním třeba auto zhubne 10 kg.

Kožené sedačky poskytují aspoň trochu komfortu.
Auto má sice sedadla obšitá kůží a alcantarou, ale jinak je to stále ten starý známý puristický sporťák, který sází na mechanické přístroje, perfektní dynamiku a volant, který poslouchá na slovo. To vše v přepočtu za 2,2 milionu korun.