Článek
Automobilka Lotus, kterou si většina z nás spojuje především se sportovními vozy, představila v roce 2018 strategii Vision80, díky které by se do roku 2028 měla stát čistě elektrickou luxusní technologickou společností. A součástí této transformace je kromě vývoje elektromobilů i vývoj nabíjecí infrastruktury.
Nedávné představení nových rychlonabíječek elektromobilů by tak nemělo být žádným velkým překvapením, působivé jsou však jejich parametry. Především tedy nabíjecí výkon až 450 kW, díky kterému by nová rychlonabíječka měla dobíjet extrémní rychlostí.

Extrémně výkonná rychlonabíječka Liquid-Cooled All-in-One DC Charger s výkonem 450 kW
Například elektrické SUV Lotus Eletre R by při připojení k nabíječce o výkonu 450 kW mělo získat dojezd až 142 kilometrů již během 5 minut. Pokud by elektromobil využil výkon jen 350 kW, získá dojezd 120 km. Dobití z 10 na 80 % by pak mělo trvat zhruba jen 20 minut.
Kromě samotné nabíječky, označované Liquid-Cooled All-in-One DC Charger, představila společnost také chlazenou napájecí skříň s výkonem až 480 kW, která má být určena pro prostory s vysokými nároky na energii (například dálniční odpočívadla) a kapalinou chlazenou nabíječku s možností nabíjení až 4 vozidel současně s maximálním výstupním proudem 600 A.
Místo lehkých sporťáků elektrické SUV. Lotus Eletre oficiálně představen


Nabíječka pro čtveřici elektromobilů s výstupním proudem 600A
Rychlonabíječkou s výkonem 450 kW pak Lotus překonává v otázce rychlosti nabíjení i společnost Tesla, jejíž stojany Supercharger V3 nabízí maximálně 250 kW a novější verze V4 by měla nabízet 350 kW.
První extrémně rychlé nabíječky s logem značky Lotus už byly rozmístěny v Číně, ostatně i samotná společnost Lotus dnes spadá pod čínský gigant Geely. Během druhého čtvrtletí příštího roku by měly být další nabíječky rozmístěny v zemích Středního východu a vybraných evropských zemích.
Společnost Lotus věří, že dostupnost extrémně výkonných nabíječek v kombinaci s lepší nabíjecí infrastrukturou pomůže zbavit zákazníky obav z nedostatečného dojezdu a přiměje je k přechodu na elektromobilitu.

Napájecí skříň s výkonem až 480 kW pro místa s velkými nároky na odběr energie
Lotus poodhalil elektrický sedan Emeya

Letošní prodeje Lotusu drtí rekordy, firma má 17 tisíc objednávek
