Článek
Tento vůz s motorem uprostřed a čtyřmi sedadly (uspořádání 2+2) bude prý důstojným nástupcem espritu. Prý by měl nabídnout stejně puristické zážitky z jízdy, jako jeho slavný předchůdce. Uvidíme, jak to bude s původním tvrzením, že nový vůz by měl konkurovat takovým sporťákům, jako je Ferrari Enzo či Porsche Carrera GT. Zatím je jasné, že Lotus se dohodl s BMW, který mu dodá motory o objemu 4,8 l. Také se hovoří o řazení pádly pod volantem.
Lotus, který patří malajské automobilce Proton, však hodlá nabídnout i další vozy s několika novinkami. Například Lotus Europa se stane luxusní variantou těchto britských vozů, tu na kost oholenou jízdní zábavu předvede Exige. Ten dostane stejný motor, jaká nedávno obdržel menší vůz Elise - osmnáctistovku s přeplňováním a bez mezichladiče stlačeného vzduchu se 160 kW.
Lotus se už velmi dlouho potácí na kraji ekonomické propasti. Zatím nejslibněji vypadá spolupráce s firmou ZAP, se kterou připravuje elektromobily a také již rozjetá jednání o dodávkách motorů pro další automobilky. Ovšem samotná výroba vozů značce moc velkou radost nedělá. Vstup na klíčový trh USA se zatím jen rozjíždí.