Hlavní obsah

Lotus opouští čistě elektrické plány, vsadí na Super Hybridy

Podle původních plánů měla být značka Lotus do roku 2028 čistě elektrická, nyní se však zdá, že raději vsadí na kombinaci elektrického pohonu se spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu. Kombinaci označuje jako Super Hybrid.

Foto: Lotus

Z nového pohonného ústrojí by mohl těžit Lotus Emeya.

Článek

Tradiční výrobce sportovních vozů se v roce 2018 pochlubil plánem Vision80, který měl během následujících let provést transformaci automobilky na „čistě elektrického globálního poskytovatele mobility“. Nyní se však zdá, že i Lotus své plány na čistě elektrickou budoucnost opouští.

Místo plně elektrických vozů by měla automobilka vsadit na tzv. „Super Hybridy“, tedy elektrické vozy se spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu, díky čemuž nabídne kombinaci vysokého výkonu a dlouhého dojezdu. Informace měla vyplynout z rozhovoru, který dal CEO značky Feng Qingfengpro Wall Street Journal, jak upozornil Autocar.

Qingfeng v rozhovoru uvedl, že stále věří v dlouhou životnost automobilů se spalovacími motory, přičemž dodal, že pro zákazníky značky Lotus hraje dojezd důležitou roli. V průměru totiž najezdí údajně až 30 000 kilometrů ročně. Sázka na čistě elektrické vozy tak mohla část z nich odradit.

Lotus Evija si připsal rekord, na Nürburgringu už jsou rychlejší jen závodní vozy

AutoMoto

Dojezd přitom nemusí být jediný problém. Zatímco u běžných vozů bylo možné nově nabídnout výrazně lepší dynamiku a vyšší výkony, u vozů luxusního segmentu byly výkonné spalovací motory běžným standardem. Ani stovky elektrických koní a bleskové akcelerace tak nemusely být důvodem, proč by měli majetní zákazníci přesednout do elektromobilů.

Vozy označované jako Super Hybridy by přitom mohly být řešením obou problémů. Nové stroje by měly mít jako základ 900V elektrickou architekturu, baterii s podporou rychlého nabíjení a k tomu ještě spalovací přeplňovaný motor. Nabídly by tak kombinaci vysokého výkonu a dojezdu přes 680 mil (cca 1094 km) na jedno nabití či natankování.

Zatím není zřejmé, kdy a které modely by se nového Super Hybridu mohly dočkat, pro značku by však mohly být cestou, jak se dostat z červených čísel (navzdory rostoucím prodejům). Ostatně technologie elektromobilů se spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu se začíná stávat zajímavější pro stále větší počet automobilek. A to po celém světě.

Lotus zásadně snížil výhled počtu prodaných aut, viní cla

AutoMoto

Elektrický Lotus Elise se nejspíš znovu opozdí, čeká se na baterie

AutoMoto

Výběr článků

Načítám