Článek
Evija je prvním počinem, který vznikl pod novým majitelem Lotusu, čínským Geely. Po všech těch kompaktních sporťácích se také jedná o velký skok. Před sebou totiž máme elektrický hypersport s výkonem 1471 kilowattů, tedy 1973 koňských sil. Každé kolo má přitom svůj elektromotor, který dává 493 koní.
Díky tomu zrychlí placatá a aerodynamicky výrazně optimalizovaná novinka na stovku pod tři sekundy, přičemž přesný čas ještě nebyl stanoven. Další tři sekundy pak má zabrat 200 km/h a na 300 km/h byste měli být do neuvěřitelných devíti sekund. O autech, která za tento čas jedou z místa stovkou, říkáme, že jsou svižná. Maximální rychlost by pak měla přesáhnout 320 km/h.
Vůz je tvořen karbonovým monokokem, díky čemuž váží slušných 1680 kilogramů. A to i přesto, že má lithium-iontový akumulátor o kapacitě vcelku skromných 70 kWh, ale díky nabíjení s výkonem až 800 kW se má dobít za pouhých 9 minut a postačit na dojezd 400 kilometrů. Taková dobíjecí stanice však zatím neexistuje, nicméně s výkonem 350 kW to zvládne za 12 minut na 80 procent kapacity.
I když se nejedná o studii, ale o opravdový sériový model, masovka to rozhodně nebude. Produkce je limitována na 130 kusů. Cena je individuální, protože Lotus očekává, že si každý zákazník poručí něco úplně jiného, a Britové jsou připraveni vyhovět. Nicméně standardní verze by měla přijít v přepočtu na 38 milionů korun. Produkce začne ještě letos.