Článek
Letos je tomu padesát let, co za volantem monopostu od britské automobilky Lotus získal první titul v seriálu závodů Formule 1 dnes už legendární jezdec Emerson Fittipaldi. A co jiného by mohlo být větší motivací pro to, vytvořit speciální edici k uctění slavného pilota.
Vývojová divize Lotusu se drží spalovacích motorů, ovšem ne pro sebe

Značka Lotus si v rámci oslav tohoto jubilea připravila speciální edici svého nejnovějšího a nejexkluzivnějšího modelu, elektrického hypersportu Evija. Automobilka vytvořila pouhých osm, již beznadějně vyprodaných kusů z limitované edice, která se vyznačuje především vzhledem se závodními polepy John Player Special, které jsou inspirované Fittipaldiho formulí z roku 1972.

Lotus Evija Fittipaldi
Mimo černo-zlatého exteriéru si v Lotusu pohráli i s interiérem, který obsahuje exkluzivní sedadla se zlatým prošíváním, jež mimo jiné nalezneme i na palubní desce. Auto pak pochopitelně nese název Evija Fittipaldi, jméno a podpis lze nalézt na vnější i vnitřní části vozu.
Lotus Evija představen, má téměř dva tisíce koní a nejrychlejší dobíjení

Jak už jsme uvedli, Lotus Evija je nejnovějším a rozhodně i nejvýkonnějším vozem, který kdy Lotus představil. Jedná se o elektromobil, který pohánějí čtyři elektromotory s kombinovaným výkonem 2000 koňských sil a točivým momentem 1700 Nm. Auto na elektřinu pak jede rychlostí až 350 km/h a z 0 na 300 km/h zrychlí za neuvěřitelných devět vteřin, což je údaj hodný vozu se jménem Fittipaldi.