Článek
Novinka je předprodukčním konceptem, který vyvinula společnost RML Group ve spolupráci s Lotusem. I tak si ale můžeme být prakticky jistí, že později představená závodní verze GT4, která poputuje k zákazníkům, se od tohoto modelu prakticky nebude lišit.
Auto je oproti běžnému modelu Emira hlavně lehčí, protože váží jen 1260 kilogramů. Má ale stejný výkon 400 koňských sil, což možná někoho může zklamat. Lotus sice neuvedl, v jakých partiích vůz zhubnul, nicméně dá se předpokládat, že na některé komponenty byl použit uhlík a ty nepotřebné z vozu prostě zmizely.
Emira je tu jako poslední lotus se spalovacím motorem
Uvnitř vozu se nachází nová palubní deska od firmy Motec i klec certifikovaná od FIA. Samozřejmostí jsou i šestibodové pásy. V exteriéru si můžeme všimnout osmnáctipalcových kol s pneumatikami Pirelli GT4 a o aerodynamiku se stará nový přední nárazník, difuzor a obří zadní křídlo.
Pro pohon vozu zůstal 3,5 litrový šestiválcový motor do tvaru písmena V od japonské Toyoty, který vozu dodává 400 koňských sil a je výhradně spojený se šestistupňovou převodovkou xTrac ovládanou pádly pod volantem. V kombinaci s nižší hmotností a závodním zavěšením se může jednat o dobrý recept na zábavu.
Konec jedné éry. Lotus Elise a Exige se loučí finální edicí
V tuto chvíli není jasné, kdy Lotus GT4 začne prodávat, ale mezi nadšenci kultovní automobilky se hovoří o příštím roce.
Může se vám hodit na Firmy.cz: