Článek
Lotus Elise Series 1, vyráběný v druhé polovině devadesátých let, patří dodnes mezi hvězdy britského automobilového průmyslu - svým designem i jízdními vlastnostmi. Nyní na jeho základech vznikl zcela nový vůz, označovaný jako Project Safari, za kterým stojí mladá britská společnost Get Lost.
Project Safari navazuje na současnou módu sportovních vozů upravených pro jízdu v terénu, jako je Porsche 911 Dakar či Lamborghini Sterrato, podle společnosti se však nejedná pouze o nazvedaný lotus s pár novými karosářskými panely a terénními pneumatikami.
Design měl být kompletně změněn a přepracován tak, aby vozu vtiskl nový charakter. Zatímco originální elise sází na elegantní linie, Project Safari je umisťuje do kontrastu s ostrými hranami. Sportovnost lehkého roadsteru je pak v kontrastu s jeho terénními ambicemi.
Novinka už na první pohled zaujme podvozkem zvýšeným o 100 mm, který je tvořen zcela novými komponenty. Společnost také rozšířila podběhy, do kterých umístila rally kola obutá do terénních pneumatik.
Vpředu vidíme obdélníkové světlomety v původních kulatých otvorech, doplněné o čtveřici přídavných LED reflektorů na kapotě. Za kabinou je pak výrazný nasávací otvor s přívodem vzduchu k motoru. Stylovým detailem je umístění rezervy nebo dvojice světlých koncovek výfuku vystupující ze zadního nárazníku.
Společnost bohužel neprozradila žádné bližší detaily o technice, už samotný tvar nasávacího otvoru s dvojicí ramen však naznačuje, že by pod kapotou mohl být nový motor s vyšším výkonem. Sportovní ambice pak potvrzuje přítomnost samosvorného diferenciálu nebo hydraulické ruční brzdy.
Project Safari by neměl být pouze líbivým konceptem, ale vizí skutečného vozu, jehož dodávky zákazníkům plánuje společnost zahájit ke konci tohoto roku. Cena bohužel není známá, společnost je však připravena jednat se zájemci, případně lidmi, kteří se chtějí na projektu dál podílet.