Článek
Když koupilo Geely značku Lotus, zaměstnanci si oddychli. Bohužel jen na čas. Čínský majitel si přál odstěhovat firmu k sobě. Vložil do ní ohromné množství peněz, až mohla firma představit elektrický supersport Evija s výkonem 2000 koní.
Lotus představil vrchol modelu Evora. Můžete si jej odlehčit podle představ
Jenže základem Lotusu byla vždy menší auta. A menší je dnes třeba Elise. Elise ale má už za sebou hodně let (představení bylo v roce 1996) a bohužel zájemců stále ubývá. A tak se objevila zpráva v časopisu Autocar, že v přípravě je jen o kousek větší auto. Kabriolet se dvěma místy a karoserií odlehčenou tak, že konkurenti v podobě BMW Z4 či Porsche 918 Boxster by mohli jen tiše závidět.
Lotus Elan by tak mohl začít konkurovat právě těmto automobilům. Navíc by mohl přivézt dlouho připravovanou a už tolikrát potvrzenou novou platformu, která by měla být použita na všech ostatních vozech. Ostatních? Ano, v plánu jsou nové generace vozů Elise, Exige, Evora, Esprit a také SUV, které by mělo dodat značce velkoobjemovou výrobní základnu.
Lotus Elan se naposledy prodával v roce 1973, přičemž první verze se začaly nabízet o deset let dříve. Skromný čtyřválec dával sto koňských sil. Verze Sprint nabídla 126 koní.