Článek
Když koupilo Geely značku Lotus, zaměstnanci si oddychli. Bohužel jen na čas. Čínský majitel si přál odstěhovat firmu k sobě. Vložil do ní ohromné množství peněz, až mohla firma představit elektrický supersport Evija s výkonem 2000 koní.
Jenže základem Lotusu byla vždy menší auta. A menší je dnes třeba Elise. Elise ale má už za sebou hodně let (představení bylo v roce 1996) a bohužel zájemců stále ubývá. A tak se objevila zpráva v časopisu Autocar, že v přípravě je jen o kousek větší auto. Kabriolet se dvěma místy a karoserií odlehčenou tak, že konkurenti v podobě BMW Z4 či Porsche 918 Boxster by mohli jen tiše závidět.

Dnes vyráběný sporťák Lotus Elise Cup 250
Lotus Elan by tak mohl začít konkurovat právě těmto automobilům. Navíc by mohl přivézt dlouho připravovanou a už tolikrát potvrzenou novou platformu, která by měla být použita na všech ostatních vozech. Ostatních? Ano, v plánu jsou nové generace vozů Elise, Exige, Evora, Esprit a také SUV, které by mělo dodat značce velkoobjemovou výrobní základnu.

Lotus Elan Plus 2
Lotus Elan se naposledy prodával v roce 1973, přičemž první verze se začaly nabízet o deset let dříve. Skromný čtyřválec dával sto koňských sil. Verze Sprint nabídla 126 koní.