Článek
Prozatímní kódové označení hyperlotusu zní „projekt Omega” a mnoho detailů není známo, ale podle britské publikace má být založen na vlastní elektrické platformě a do prodeje má vstoupit zkraje příští dekády. Představení je však prý v plánu už na příští rok.
Vůz by měl mít více než tisíc koní a Autocar spekuluje i o nějaké nové technologii, např. v rámci baterií, aby se vůz podařilo udržet aspoň rámcově v souladu s ideou Colina Chapmana, zakladatele značky, která zněla „Zjednodušit, pak přidat lehkost”. Hovoří se také o ceně vozu přes dva miliony liber, tedy asi 58,2 milionu korun.
Takové sféry výkonu a ceny jsou pro Lotus neprobádané teritorium, s těmito čísly by chystaná novinka byla s obrovským náskokem nejsilnějším a nejdražším modelem značky v historii. Teprve nedávno se s cenami některých verzí modelů Exige a specialitky 3-Eleven dostala nad hranici 100 tisíc liber (2,91 milionu korun).
Elektrické konkurence už je dost
Chce-li projekt Omega s takovýmito parametry uspět, musí se poměřit nejen z chironem - ten má přece jen spalovací motor a stojí tak trochu jinde -, ale také např. s chorvatským Rimackem a čínským elektromobilem Nio EP9. Ten nabízí megawatt výkonu (1360 koní) a Severní smyčku Nürburgringu zajel za 6:45,9. [celá zpráva]
Lotus má v posledních několika letech za sebou řadu majitelů a, mírně řečeno, ziskovost nebyla spolehlivá. Od loňska však většinový podíl v této automobilce drží čínský gigant Geely, který vlastní i Volvo a výrobce elektromobilů Lynk & Co. Právě ten se stará o financování.
A kromě projektu Omega se v Hethelu, kde Lotus sídlí, pracuje i na příštích generacích stávajících modelů, tedy Exige, Evory a Elise. Ty současné stojí na platformách, které už začínají být zastaralé.