Hlavní obsah

Loprais obouvá micheliny

Novinky, Jaroslav Šimek

Pouštní maratón Paříž-Dakar (byť se jeho trasa v průběhu let měnila a například letošní ročník ani nestartuje v Paříži a ani nemá cíl v Dakaru) považuje většina znalců za nejobtížnější motoristický podnik světa.

Článek

Za úspěch se pokládá dovést vůz nebo motocykl do cíle, vítězství je oceňováno jako heroický čin. A několikanásobné vítězství zařazuje úspěšného řidiče mezi legendy.

Karel Loprais už takovou legendou je - "Dakar" vyhrál šestkrát a pokud by se mu podařilo vyhrát i letošní Telefónica-Dakar 2003, stal by se co do počtu vítězství nejúspěšnějším pilotem celé pětadvacetileté historie "Dakaru".

Pro všechny své dosavadní triumfy si Loprais dojel na speciálu Tatra, na který vždy obouval pneumatiky značky Michelin. Ani Telefónica-Dakar 2003 není výjimkou: "Pneumatiky jsou na Dakaru stěžejním prvkem, který z valné části rozhoduje o výsledku. Šanci má jen špičková kvalita, a proto obouváme pneumatiky Michelin. Pro nás obdobně jako odhadem pro devadesát procent všech startujících je Michelin na Dakaru prostě pojmem," skládá Karel Loprais poklonu obutí francouzského koncernu, a dodává: "Ani pro letošní ročník jsme neměnili."

"Karel Loprais od nás dostal dvanáct pneumatik 14 R20 XZL, což jsou sériové pneumatiky s univerzálním dezénem určené do speciálního terénního provozu - pro jízdu v písku, v blátě a na kamenech. Jejich specialitou je možnost úpravy tlaku v pneumatice v závislosti na typu provozu," říká Roman Kochanovskov, marketingový manager pro nákladní pneumatiky tuzemského zastoupení koncernu Michelin. Deset michelinek poveze na korbě doprovodná Tatra, dvě náhradní pneumatiky si vozí "ostrý" soutěžní speciál Tatra Evo II pro případ defektu na trati. A ty jsou velmi časté: "Při některých ročnících "Dakaru" jsme mívali deset i více defektů. Hodně záleží na terénu," vysvětluje Loprais. "Podle informací, které máme o trase letošní soutěže, to tentokrát bude hodně kamenité a rozbité, což nám vyhovuje - máme výborné gumy a čím těžší terén, tím víc Tatra získává na konkurenci."

Nejlepší posádka, nejlepší auto, nejlepší pneumatiky… toto spojení má velkou šanci na úspěch," říká Roman Kochanovskov.

Maraton Telefónica-Dakar 2003 byl odstartován ve středu 1. ledna 2003 v Bouches du Rhone v oblasti Parc Chanot v Marseille. Do cíle v egyptském Sharm-el-Sheikh dojedou závodníci v neděli 19. ledna 2003.

Výběr článků

Načítám