Článek
Běžně si člověk pneumatiky koupí za nějaké peníze a jezdí na nich, dokud nezmizí vzorek či dokud nejsou příliš staré. Britská společnost Enso však přichází s jiným nápadem.
Enso je výrobcem pneumatik a představila speciální gumu TX1, určenou k prodloužení dojezdu elektrických londýnských taxíků. Brzy je dostane první stovka z nich, píše web Autocar, který zprávu přináší.
Proč zrovna taxíky, navíc elektrické? Jsou nejlepším kandidátem pro tyto pneumatiky kvůli velkému nájezdu kilometrů. Elektrický pohon je zase dobrý kvůli velkému točivému momentu elektromotoru a vyšší hmotnosti. V kombinaci tyto faktory znamenají mnohem rychlejší opotřebovávání pneumatik než u běžných aut.
Řidiči, kteří budou používat pneumatiky TX1, za ně ale nebudou platit při nazutí. Budou místo toho hradit paušální poplatek v závislosti na tom, kolik mil ujedou. Má být ve výši zhruba jedné pence na míli, tedy 1,79 haléře za kilometr.
Lada pracuje na svém prvním elektromobilu. Vznikne na základě Dacie Logan MCV
Kolik řidič najezdil, bude sledovat telematika finanční společnosti Zeti, která už nyní nabízí pronájmy vozidel s platbou podle ujetých mil. V její nabídce jsou mimo jiné právě vozy společnosti LEVC, výrobce londýnských elektrických taxíků.
Hlavním důvodem, proč by řidiči mohli chtít pneumatiky značky Enso využívat, ale není způsob platby. Je to delší dojezd, kterého s nimi mají elektromobily dosáhnout. Ten firma demonstrovala už v loňském roce, kdy na těchto pneumatikách dosáhl Renault Zoe dojezd o 12 %, tedy asi o 80 km, delší než na sériově montovaných michelinkách Primacy.
Firma už dodává pneumatiky spediční společnosti DPD, londýnské městské hromadné dopravě a rovněž britské poště. Pneumatiky také dostaly hodnocení A německé firmy TÜV SÜD.