Článek
Zatímco se očekává, až Abarth zahájí svou elektrickou éru s ostrou variantou nového Fiatu 500e, italská automobilka letos v březnu odhalila další aktualizaci pro stárnoucí spalovací modely 595 a 695 založené na minulé generaci pětistovky. Nyní následuje několikátá limitovaná edice.
695 Tributo 131 Rally vzdává hold Abarthu 131 Rally, který se představil v roce 1976. Získal vítězství v 18 mezinárodních rally, tři tituly mistra světa konstruktérů a dva tituly Poháru FIA pro jezdce, a to jen v šesti letech v mistrovství světa v rally.
Ostrá pětistovka od Abarthu se dočkala další modernizace
Vizuálně pozornost poutá nastavitelný spoiler s variabilní úpravou visící ze střechy. Má 12 poloh, které se mohou pohybovat od 0 do 60 stupňů, a může pomoci zlepšit stabilitu vozu v zatáčkách. Spoiler také vytváří přítlak až 42 kilogramů, když je nakloněn o 60 stupňů a vůz jede rychlostí 200 km/h.
Speciální verze vyniká svým dvoubarevným třívrstvým exteriérem. Uvnitř jsou látkové sedačky Sabelt s modrými vložkami. Abarth také přidává několik skrytých maličkostí, jako je silueta 131 Rally vyrytá třeba na palubní desce z Alcantary, opěrkách hlavy a spodní části dveří.
Abarth, Alfa Romeo, Fiat a Jeep mají nové české zastoupení
Vůz pohání nejvýkonnější verze 1,4litrového 16ventilového motoru T-Jet. V Abarthu produkuje výkon 134 kilowattů, 180 koní, a 250 newtonmetrů točivého momentu. Zrychlení z nuly na 100 kilometrů za hodinu je otázkou 6,7 sekundy, maximální rychlost činí 225 km/h.
Cena jednoho z 695 kusů zatím nebyla zveřejněna.