Článek
Požáry elektromobilů nejsou zas tak časté - podle nedávné studie dokonce mnohem méně časté než požáry konvenčních aut -, ale když už se rozjedou, je velmi obtížné je uhasit. Důvodem je fenomén nazvaný „thermal runaway“, česky řekněme „tepelný útěk“ - cyklus s pozitivní zpětnou vazbou, kdy se lithium-iontové články samy podporují v hoření.
Chemická divize firmy LG, velkého výrobce baterií pro elektromobily, nazvaná LG Chem, představuje nový plast, který má přesně tomuto cyklu bránit.
Nezveřejnila mnoho specifik, ale hovořila o použití různých kompozitních materiálů včetně polyfenylenoxidu a polyamidu. Bariéra zvládá „předcházet šíření plamenů (...) po více než deset minut při teplotě 1000 °C“, píše firma.
Samozřejmě, neznamená to, že by elektromobily přestaly hořet. Bariéra má za cíl hoření zpomalit, a tak dát posádce víc času na útěk. Navíc se má brzy dostat do výroby - už příští rok. Firma už zažádala o patenty v Koreji, Spojených státech a některých evropských zemích.