Článek
Požáry elektromobilů nejsou zas tak časté - podle nedávné studie dokonce mnohem méně časté než požáry konvenčních aut -, ale když už se rozjedou, je velmi obtížné je uhasit. Důvodem je fenomén nazvaný „thermal runaway“, česky řekněme „tepelný útěk“ - cyklus s pozitivní zpětnou vazbou, kdy se lithium-iontové články samy podporují v hoření.
Nejčastěji hoří hybridy, elektromobily nejméně často, zjistila americká studie

Chemická divize firmy LG, velkého výrobce baterií pro elektromobily, nazvaná LG Chem, představuje nový plast, který má přesně tomuto cyklu bránit.
Nezveřejnila mnoho specifik, ale hovořila o použití různých kompozitních materiálů včetně polyfenylenoxidu a polyamidu. Bariéra zvládá „předcházet šíření plamenů (...) po více než deset minut při teplotě 1000 °C“, píše firma.
Samozřejmě, neznamená to, že by elektromobily přestaly hořet. Bariéra má za cíl hoření zpomalit, a tak dát posádce víc času na útěk. Navíc se má brzy dostat do výroby - už příští rok. Firma už zažádala o patenty v Koreji, Spojených státech a některých evropských zemích.