Článek
Třebaže japonské automobilky mají ve zvyku svým modelům dopřávat generační obměny po zhruba pěti letech, Lexus IS je v současné generaci na trhu už od roku 2013. Prvním faceliftem prošel v roce 2016 a nyní automobilka představila modernizaci tak velkou, že by se téměř dala považovat za novou generaci.
Zásadně nový design je jen začátek. Příď dostala skutečně masivní vřetenovitou masku chladiče a nové světlomety, které nabídnou automatická dálková světla, a vzadu vidíme pruh obrysovek přes celou šířku přepracované zádě.

Lexus IS 350 F Sport 2021
Navenek novinka narostla o 30 mm na délku i na šířku, měří tedy 4705, resp. 1840 mm. Rozvor náprav však zůstal stejný - 2800 mm.
Fotografie stříbrného vozu ukazují verzi F Sport, která je, jak název napovídá, laděná na sportovnější notu. Nabízí adaptivní odpružení nebo kovaná kola značky BBS, která jsou oproti standardním kolům o 4 kg na kus lehčí.

Lexus IS 350 F Sport 2021

Dosavadní Lexus IS 200t F Sport (modelový rok 2017)
V kabině vidíme změn podstatně méně. Kaplička přístrojů, volant i středový panel jsou stejně tvarované, jen ten poslední jmenovaný dostal k ovládání infotainmentu touchpad místo joysticku.

Interiér nabídne spoustu červené kůže a modernější technologie.

Interiér dosavadního Lexusu IS 300h (modelový rok 2017)
Nejvíce viditelnou změnou je centrální displej, ve srovnání s dosavadním provedením poněkud nevzhledně trčící do prostoru. Je o téměř 8 cm blíž řidiči, protože kromě možnosti ovládání touchpadem je i dotykový. Kromě Androidu Aut a Applu CarPlay podporuje i virtuální asistentku Alexu od Amazonu.
Po stránce komfortu na palubě jsou samozřejmostí vyhřívaná i ventilovaná sedadla, audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory.

Všimněte si touchpadu, přesunutého blíž k řidiči.
Modernizace byla tak důkladná, že zlepšila i tuhost karoserie a s tím i snížila hlučnost a zvýšila jízdní komfort. Jsou tu lehčí ramena zavěšení kol, stabilizátory i vinuté pružiny, vše zhruba o pětinu oproti komponentům dosavadního IS.
Samozřejmě nechybí moderní bezpečnostní technologie. Na palubě je mimo mnoha jiného adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, systém čtení dopravních značek nebo systém, který sám zastaví vozidlo, když řidič nereaguje na výzvy držet volant.

Pod kapotou zůstávají dvě verze 3,5l V6 a jeden čtyřválec.
Co bude pod kapotou, nezáleží ani tak na označení, jako na počtu poháněných náprav. Verze IS 300 s pohonem zadní nápravy má dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o 244 koních a 349 N.m, který spolupracuje s osmistupňovým automatem. IS 300 AWD ovšem má pod kapotou 3,5l V6 o 264 koních a 320 N.m, a převodovka je „jen” šestistupňová.
Naopak u verze IS 350 na počtu poháněných náprav nezáleží, vždy má 3,5l V6 naladěný na 315 koní a 379 N.m. Rozdíl je jen v tom, že zadokolka má osmikvalt a čtyřkolka opět šestistupňový automat.
Pokud se ovšem těšíte na atmosférické šestiválce v Evropě, musíme vás zklamat - podle vyjádření českého zastoupení se nové IS do Evropy nedostane. Není se čemu divit, vždyť značky s velkým L ve znaku tu stojí na SUV, nikoliv sedanech. Jedinou možností bude individuální dovoz např. ze Spojených států, kde se novinka začne prodávat letos na podzim.