Článek
Třebaže japonské automobilky mají ve zvyku svým modelům dopřávat generační obměny po zhruba pěti letech, Lexus IS je v současné generaci na trhu už od roku 2013. Prvním faceliftem prošel v roce 2016 a nyní automobilka představila modernizaci tak velkou, že by se téměř dala považovat za novou generaci.
Zásadně nový design je jen začátek. Příď dostala skutečně masivní vřetenovitou masku chladiče a nové světlomety, které nabídnou automatická dálková světla, a vzadu vidíme pruh obrysovek přes celou šířku přepracované zádě.
Navenek novinka narostla o 30 mm na délku i na šířku, měří tedy 4705, resp. 1840 mm. Rozvor náprav však zůstal stejný - 2800 mm.
Fotografie stříbrného vozu ukazují verzi F Sport, která je, jak název napovídá, laděná na sportovnější notu. Nabízí adaptivní odpružení nebo kovaná kola značky BBS, která jsou oproti standardním kolům o 4 kg na kus lehčí.
V kabině vidíme změn podstatně méně. Kaplička přístrojů, volant i středový panel jsou stejně tvarované, jen ten poslední jmenovaný dostal k ovládání infotainmentu touchpad místo joysticku.
Nejvíce viditelnou změnou je centrální displej, ve srovnání s dosavadním provedením poněkud nevzhledně trčící do prostoru. Je o téměř 8 cm blíž řidiči, protože kromě možnosti ovládání touchpadem je i dotykový. Kromě Androidu Aut a Applu CarPlay podporuje i virtuální asistentku Alexu od Amazonu.
Po stránce komfortu na palubě jsou samozřejmostí vyhřívaná i ventilovaná sedadla, audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory.
Modernizace byla tak důkladná, že zlepšila i tuhost karoserie a s tím i snížila hlučnost a zvýšila jízdní komfort. Jsou tu lehčí ramena zavěšení kol, stabilizátory i vinuté pružiny, vše zhruba o pětinu oproti komponentům dosavadního IS.
Samozřejmě nechybí moderní bezpečnostní technologie. Na palubě je mimo mnoha jiného adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, systém čtení dopravních značek nebo systém, který sám zastaví vozidlo, když řidič nereaguje na výzvy držet volant.
Co bude pod kapotou, nezáleží ani tak na označení, jako na počtu poháněných náprav. Verze IS 300 s pohonem zadní nápravy má dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o 244 koních a 349 N.m, který spolupracuje s osmistupňovým automatem. IS 300 AWD ovšem má pod kapotou 3,5l V6 o 264 koních a 320 N.m, a převodovka je „jen” šestistupňová.
Naopak u verze IS 350 na počtu poháněných náprav nezáleží, vždy má 3,5l V6 naladěný na 315 koní a 379 N.m. Rozdíl je jen v tom, že zadokolka má osmikvalt a čtyřkolka opět šestistupňový automat.
Pokud se ovšem těšíte na atmosférické šestiválce v Evropě, musíme vás zklamat - podle vyjádření českého zastoupení se nové IS do Evropy nedostane. Není se čemu divit, vždyť značky s velkým L ve znaku tu stojí na SUV, nikoliv sedanech. Jedinou možností bude individuální dovoz např. ze Spojených států, kde se novinka začne prodávat letos na podzim.