Článek
Po třech letech na trhu prochází první ryze elektrický lexus, model UX 300e, modernizací. Její gros je v technice – nová verze dostala baterii o kapacitě 72,8 kWh. To je ohromné zlepšení oproti dosavadnímu modelu, jenž nabízí 54,3 kWh.
Samozřejmě se tedy zlepšuje i dojezd, a to o 40 % na až 450 km dle měřicí metodiky WLTP. Vůz zůstal u rychlonabíjení konektorem CHAdeMO, nepřešel na běžnější CCS Combo 2, ovšem automobilka nezveřejnila maximální nabíjecí výkon, který je vůz schopen pojmout. Pro rychlonabíječky s konektorem CHAdeMO je v Česku běžný maximální výkon 50 kW.
Změnami prošlo také řízení a odpružení pro lepší chování při dynamické jízdě. Vylepšena byla i tuhost karoserie. Výkon elektromotoru, jenž pohání přední kola, zůstává na 204 koních a točivý moment na 300 N.m, můžeme tedy spekulovat, že narostla-li s větší baterií i hmotnost, zrychlení z nuly na 100 km/h zamíří opačným směrem. Automobilka tyto hodnoty prozatím neuvádí.
Exteriér dostal jednu novou barvu, platinovou Sonic. V kabině kromě nové, oříškové barvy čalounění přibyl také nový infotainment, který nabízí větší centrální displej. Dosud měly obrazovky v závislosti na výbavové verzi 7 či 10 palců, nově to bude 8 nebo 12,3″.
Zlepšením prošla také zvuková izolace interiéru či systém hlasového ovládání a bezdrátové zrcadlení smartphonu je nově ve standardu.
Konečně, bezpečnostní suita Safety System+ dostala navíc asistenta pro odbočování v křižovatkách či asistenta pro úhybné manévry. Jako dosud, ve standardní výbavě je adaptivní tempomat, má ovšem nově funkci zpomalování do zatáček.
Kdy se modernizovaný Lexus UX 300e začne prodávat a za jaké ceny, je zatím otázkou, dá se ale očekávat, že cena kvůli větší baterii naroste. Současnou verzi lze pořídit od 1,3 milionu korun.