Článek
Lexus LBX je prvním modelem, který značka navrhla speciálně pro evropský trh; sdílí platformu TNGA-B od Toyoty s Yarisem Cross.
Novinka je 4190 milimetrů dlouhá, 1825 mm široká a 1545 mm vysoká, přičemž má rozvor 2580 mm. Malý lexus, který je ve standardní výbavě na 18palcových kolech, je o něco větší než Yaris Cross a váží 1280 kilogramů. Bude nabízen s možností výběru mezi pohonem předních a všech kol, přičemž všechny konfigurace budou dodávány výhradně s bezestupňovou převodovkou.
Srdcem LBX je hybridní pohonná jednotka založená na tříválcovém 1,5litrovém benzínovém motoru. Produkuje kombinovaný výkon 100 kilowattů a maximální točivý moment 185 Nm. To stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy.
Všechny verze mají přední zavěšení MacPherson, zatímco zadní část využívá torzní příčku pro modely s předním pohonem a lichoběžníkové rameno, pokud jde o čtyřkolku s přídavným elektromotorem vzadu.
LBX se může pochlubit 12,3palcovým plně digitálním přístrojovým štítem s volitelným průhledovým displejem spojeným s 9,8palcovým dotykovým displejem. Infotainment podporuje Apple CarPlay i Android Auto.
Lexus se opět spojil se společností Mark Levinson, která dodává zvukový systém se 13 reproduktory, který je dodáván se subwooferem. Verze s pohonem předních kol má 332litrový zavazadelník.
LBX je prvním modelem značky, jehož vývoj probíhal primárně v Evropě. Do výroby se má dostat do konce tohoto roku a v Evropě se začne prodávat spolu na dalších trzích začátkem roku 2024.