Článek
Osmiválců je v dnešním automobilovém světě pohříchu málo a čím dál méně, zejména těch bez přeplňování. Proto nejen nadšence potěší, že Lexus svou pětilitrovou V8, která pracuje například v LC 500 či RC F, namontoval do dalšího auta – modelu IS, nejmenšího sedanu ve své nabídce.
První jízda v Lexusu LC 500 kabrio: Bezbřehé nadšení
Nová varianta IS 500 F Sport Performance nabízí 479 koní a 536 Nm, což stačí ke zrychlení na „americkou stovku” 60 mph (97 km/h) za 4,5 sekundy. Lexus odhaduje, že kombinovaná spotřeba paliva bude 9 l/100 km. Síla motoru se přenáší samozřejmě na zadní kola.
Vůz není jen velkým motorem v malém sedanu, změn je více. Standardem je paket Dynamic Handling, který obsahuje adaptivní odpružení a samosvorný zadní diferenciál Torsen. Také byla vylepšena torzní tuhost karoserie a vůz dostal větší brzdy pod přední i zadní kola.
Po stránce designu vidíme kromě šikmo uložených koncovek výfuku také vyboulenou kapotu, aby se pod ni velký motor vešel, agresivněji vyhlížející příď a širší blatníky, pod nimiž jsou 19” kola značky Enkei.
V kabině přibyla jen loga a také animace na displejích. Zajímavější je, že vůz dostane armádu bezpečnostních asistentů pod názvem Lexus Safety System+ 2.5, která obsahuje všechny běžné pomocníky v dnešních autech.
Vůz má vstoupit do prodeje letos na podzim, ovšem jak naznačuje zveřejnění informací výhradně na americkém webu Lexusu, může být vyhrazen pouze pro tamní trh.
A proč není tento vůz plnotučným „efkem”, jako např. kupé RC F, které se se stejným motorem prodává i v Evropě? Podle magazínu Lexus Enthusiast, který se odkazuje na automobilku, je verze „F Sport Performance” mezistupněm mezi výbavou F Sport, dostupnou u ostatních modelů, a právě F.
Lexus IS F nás – tedy přinejmenším Američany – ještě čeká jako „vrcholné vyjádření síly a výkonu” a dostane „nejvíce inovativní inženýrskou práci a pokročilé technologie inspirované řidiči”.