Hlavní obsah

Lexus LS přijíždí po faceliftu. Vlajková loď nabídne i umělecky flekaté čalounění

Novinky, laz

Luxusní odnož Toyoty představuje první modernizaci aktuální generace vlajkové lodi, limuzíny LS. Lehce se změnil design exteriéru i materiály a technologie uvnitř.

Foto: Lexus

Facelift Lexusu LS

Článek

Lexus LS páté generace se představil v roce 2017 coby součást nové éry značky s velkým L ve znaku. S novou platformou, velmi dlouhým rozvorem náprav, a především až neuvěřitelně luxusně pojatým interiérem. Uprostřed životního cyklu se limuzína dočkala faceliftu.

Z pohledu designu exteriéru jsou nové LED světlomety, jejich tvar kráčí ve šlépějích nové generace sedanu střední třídy IS, který se na evropský trh nechystá. Zatímco záď zůstává při starém, nové jsou vzhledy kol.

Foto: Lexus

Facelift Lexusu LS

Foto: Milan Lažanský, Právo

Lexus LS před faceliftem

Lexus si také tradičně pohrál se stříbrným lakem. Nový odstín s názvem Gin-ei Luster se nanáší pomocí takzvané sonické metody a obsahuje podíl hliníkových vloček, které na světle září a mají dát vyniknout křivkám sedanu.

V interiéru najdete novou obrazovku infotainmentu. Má 12,3 palce a poprvé také dotykové ovládání a aplikace pro chytré telefony. Zřejmě jde o inovovaný systém, který se objevil už ve zmodernizovaném SUV RX. Ten je sice příjemnější, než doposud, ale výtky ohledně složitosti ovládání si zaslouží stále.

Lexus výrazně zmodernizoval sedan IS, stále nemusí mít turbodmychadlo

AutoMoto

Uvnitř se také objevují nové materiály, se kterými si v současné generaci japonská automobilka hraje s velkou oblibou. Nově mezi nabízené interiérové pakety patří jeden s názvem Nishijin & Haku. Nishijin je čtvrť v japonském městě Kjóto, kde vznikají tradiční brokáty, hedvábná tkanina s plastickým vzorováním. Slovo haku značí „kovový list”. Tato inspirace vytváří na dveřích jakýsi šedý „flekatý” vzor.

Foto: Lexus

Nové čalounění pro Lexus LS

Ačkoli se zdánlivě na technice nic nezměnilo, v nabídce zůstávají dvě motorizace, Japonci uvádí nesčetně optimalizací. Hybridní LS 500h s šestiválcem a systémovým výkonem 264 kW nyní spalovací motor používá v nižších otáčkách při akceleraci a do hry více zapojuje elektřinu.

Test Lexusu LS 500: Síla správné konfigurace

AutoMoto

Čistě spalovací LS 500 s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 310 kW pak přenáší ještě méně vibrací do karoserie a lépe si má rozumět s desetistupňovou samočinnou převodovkou.

Přepracované je rovněž vzduchové odpružení a systém poloautonomního řízení. Zdokonalené asistenty řidiče se nyní sdružují do balíčku nazvaného Lexus Teammate, v překladu spoluhráč. Zatím není jasné, kdy se zmodernizovaná varianta dostane na český trh.

Související témata:

Výběr článků

Načítám