Článek
Graficky zaostalý a složitě členěný informačně-zábavní systém s dotykovou ploškou na středovém tunelu byl u Lexusu ES považován za největší slabinu již od uvedení nového modelu v roce 2018.
Ponechal si jej i po faceliftu v loňském roce, nyní však limuzína přijíždí s novým systémem. Dotyková ploška na středovém tunelu je minulostí, nahradily ji držáky na nápoje a panel pro bezdrátové dobíjení.
Test Lexusu ES 300h: Podivínská oáza klidu
Dotyková je nyní obrazovka, která zobrazuje nový systém s jednodušším členěním a novou grafikou.
Nové funkce zahrnují bezdrátovou integraci chytrých telefonů prostřednictvím Apple CarPlay nebo kabelové připojení přes Android Auto.
Navigace nově pracuje s podklady na takzvaném cloudu, je tedy stále připojená k internetu pro aktualizace a vyhledávání optimální trasy.
Jak se žije s kamerami místo zrcátek? Digitální řešení Lexusu potěší i zklame
S novým infotainmentem se váže také pokročilé hlasové ovládání. Reaguje na hlasové příkazy například pro snazší volání, ovládání audiosystému a klimatizace nebo hledání na internetu. Asistent podporující 19 různých evropských jazyků včetně češtiny podle Lexusu rozpoznává a reaguje na pokyny zadávané přirozenou řečí – například ke zvýšení teploty v kabině má stačit říci „je mi zima“.
Další změna v interiéru se týká nabízených barevných provedení, změny se dotkly i vnějšího vzhledu ES s uvedením nové výbavové linie F Sport Design, která se odlišuje černými 19palcovými litými koly, nabídkou 10 odstínů karoserie a čtyř barevných provedení interiéru.
Lexus ES v tomto modelovém provedení se začne vyrábět letos v srpnu a první vozy by měly do autosalonů dorazit v říjnu 2022.