Hlavní obsah

Škoda odhalila předobrazy šesti elektromobilů

Aktualizováno

Celkem šest elektrických aut, z toho čtyři zbrusu nové modely chystá Škoda Auto postupně představit do roku 2026. První z nich dorazí na trh už příští rok. Automobilka také připravuje modernizace tří modelů a nové generace superbu a kodiaqu, kterým ještě zůstanou spalovací motory.

Foto: Škoda

Předobrazy šesti nových elektromobilů Škoda

Článek

Automobilka Škoda donedávna slibovala tři nové elektromobily během následujících pár let. Tempo však zdvojnásobí – chystá se šest nových kousků do roku 2026. Tedy „nových“ – dvěma z nich bude modernizovaná SUV Enyaq a Enyaq Coupé. Na ten se můžeme podle automobilky těšit v roce 2025.

Poodhalila je v podobě soch či plastik, z nichž dvě ukázala i fyzicky. Ta menší, šedozelená, je předobrazem malého vozu s pracovním názvem „Small“, který bude stát na platformě MEB Entry. Tu, byť pod jiným názvem, poodhalil koncept ID. Life na mnichovském autosalonu v roce 2019 a staví na ni i již předprodukční Volkswagen ID. 2all. Škoda uvádí, že v jejím případě půjde o malé městské SUV, v čemž můžeme tušit ekvivalent kamiqu.

Tento model má lákat i cenou; základ má být okolo 25 tisíc eur, což znamená zhruba 586 tisíc korun. Má přijít na trh v roce 2025. Platforma MEB Entry má za cíl právě nabídnout elektromobily s lidovější pořizovací cenou. Znamená zejména pohon předních kol a pravděpodobně také baterii s menší kapacitou.

Devátá studentská škodovka bude obytným elektromobilem

AutoMoto

Koncern Volkswagen už v minulosti hovořil, že vozy této velikosti bude pro celou skupinu vyrábět Seat ve Španělsku, což naznačuje, že Volkswagen i některá ze dvou španělských značek bude mít takové auto rovněž v nabídce.

Větší ze dvou fyzicky představených plastik, ta zlatá, je zhruba velikosti dnešního spalovacího karoqu a je předobrazem jeho elektrického ekvivalentu – prozatím. Jakmile skončí životní cyklus karoqu, tento model s již potvrzeným finálním názvem Elroq bude jeho nástupcem.

Má vycházet z enyaqu, což ukazuje na platformu MEB v její klasické verzi, a tedy pohon zadních nebo všech kol. Právě ten bude prvním z nových elektromobilů, které Škodovka pustí na trh, a to už v roce 2024.

Dalším kouskem, předobrazeným šedou plastikou, je elektrický kombík. Představme si něco na způsob octavie combi, jen s bateriovým pohonem místo spalovacího; vůz má mít délku zhruba 4,6 metru a jeho prozatímní název zní prostě „Combi“.

A konečně svou produkční variantu bude mít i loni odhalený koncept Vision 7S, který má prozatímní název „Space“ a ukazuje ho tmavozelená plastika. U něj můžeme co do třídy vozu čekat něco mezi SUV a MPV. S délkou zhruba 4,9 metru bude tvořit vrchol nabídky značky.

Co se týká nabídky vozů se spalovacími motory, čeká Škodovku modernizace octavie, scaly a kamiqu. Také přijde nová generace superbu. Ta, jak už víme, bude vznikat v Bratislavě a na rozdíl od sesterského Volkswagenu Passat nabídne liftback i kombi. A konečně přijde nová generace kodiaqu, která nově kromě klasických spalovacích pohonných ústrojí nabídne i plug-in hybrid.

Spolu s novou generací superbu přijde i nový kodiaq už v roce 2023. Oba modely budou mít kromě plug-in hybridu v nabídce jak zážehové, tak i vznětové motory. Co se týká pohonu všech kol, zatím můžeme jen spekulovat; u kodiaqu to vypadá na samozřejmost, superb „ve čtyřkolce“ snad přijde také.

Nový vzhled škodovek

Všechny modely by měl spojovat nový designový jazyk značky, který představil již zmíněný koncept Vision 7S. Jmenuje se Modern Solid a měl by ztělesňovat moderní jednoduchost, robustnost, funkčnost a autentičnost.

Je dílem designérského týmu značky pod vedením šéfdesignéra Olivera Stefaniho a jeho nejdůležitějším prvkem bude důraz na co nejlepší aerodynamiku, která u elektromobilů má zásadní vliv na spotřebu energie a s tím i dojezd na jedno nabití.

Automobilka v něm také klade velký důraz na optimalizaci ovládání, což znamená mimo jiné zjednodušení struktury menu pro funkce vozidla a infotainmentu. Klíčovým prvkem ovládání vozu bude centrální displej a šest tlačítek, které umožní rychlý přístup k nejčastěji používaným funkcím. V konceptu byl systém doplněn třemi velkými otočnými ovladači; jak bude systém vypadat v produkčních vozech, se zatím musíme nechat překvapit.

Škoda Auto představila nové logo

AutoMoto

Výběr článků

Načítám