Článek
Sedmnáctitisícové prodeje jen za první půlku roku automobilka zaznamenala navzdory tomu, že dosud za úspěch mohla považovat 1500 ročně prodaných aut. Za největším podílem letošních objednávek stojí právě elektrické SUV jménem Eletre. K čínským zákazníkům se dostalo v březnu letošního roku, v Evropě se první zákazníci dočkají koncem léta. Vůz se vyrábí v čínském Wuchanu.
Eletre nabízí od 611 koní a 710 Nm v základní verzi až po 917 koní a 984 Nm v nejvyšší verzi R. Dva elektromotory čerpají energii ze 112kWh baterie. Ceny začínají na 89 500 librách (2,5 milionu korun) a verze R stojí od 120 tisíc liber (3,4 milionu korun).
Nejen eletre však táhne. Model Emira, který ještě má spalovací motor a vyrábí se ve Velké Británii, si v první polovině roku vybralo přes 2200 lidí, což je samo o sobě 381% nárůst oproti fiskálnímu roku 2022, uvádí automobilka.
Velké elektrické SUV nejspíš nebude dobrou volbou pro puristické fanoušky značky, stejně jako před dvaceti lety Porsche Cayenne se však očividně velmi rychle stane modelem, který vydělá na vývoj sporťáků.