Článek
Pořadatelé očekávají, že dalších 55 milionů poskytne stát, což znamená, že peníze na uhrazení poplatku by měly být k dispozici. Závody se uskuteční od 7. do 9. srpna.
Přesto je pořádání dalších ročníků slavných závodů, na které přijíždějí na Masarykův okruh tisíce fanoušků motorismu z celé Evropy, nejisté.
Cena zalistovacího poplatku Dorně, bez jehož uhrazení nelze klání pořádat, se totiž léta zvyšuje. Z několika desítek milionů korun se vyšplhal na loňských 110 milionů. Letos se hovoří o dalším navyšování na 120 milionů a proslýchá se, že od roku 2021 by měl poplatek vzrůst dokonce až na 230 milionů ročně.
Postavil si motorku ze dřeva a stal se lokální celebritou
Pořadatelem závodů je spolek města a kraje, přičemž letos končí smlouva na pořádání pěti ročníků akce na Masarykově okruhu. Bude nutné podepsat novou, a před tím poměrně náročně vyjednat její podmínky.
„Podmínky, za nichž by mohla být uzavřena smlouva na konání tohoto závodu v příštích pěti letech, budou předmětem dalších jednání,“ řekl k tomu bez podrobností jihomoravský hejtman Bohumil Šimek (ANO). Příspěvek města, kraje a státu na úhradu zalistovacího poplatku alespoň letos zabrání tomu, že by nebyl uhrazen včas.
Motorka z Brouka: Výsledek je prapodivný
Podle brněnské primátorky Markéty Vaňkové (ODS) by se měl stát podílet vyšší částkou na finanční podpoře slavné akce. Město na ni kdysi přispívalo deseti miliony korun a nyní podporu zvýšilo na 30 milionů. Kraj dával dříve 20 milionů a také svoji podporu zvýšil.
Akce má své skalní příznivce, kteří zdůrazňují, že motocyklové závody má smysl pořádat a že veškeré investice města, kraje i státu s tím spojené se vrátí díky útratám tisíců návštěvníků závodů. Na druhé straně mají závody i své odpůrce, podle nichž je to jen plýtvání penězi.
Prodej vstupenek na Grand Prix 2020 byl zahájen již v listopadu minulého roku.