Článek
V září roku 2014 se začala vyrábět v Japonsku Toyota Land Cruiser 70 – klasický terénní automobil na čisté mechanické bázi, bez jakýchkoli moderních přídavků. Auto, které bylo představeno v roce 1984, tak bylo v produkci hned ve třech státech: Venezuele, Austrálii a v Japonsku, kde si jeho návrat vydupali sami příznivci auta. [celá zpráva]
Jenže nic netrvá věčně. Podle australského zastoupení značky se tento terénní klasik se světem rozloučí do pěti let, a to bez náhrady. Padne za oběť, jako už mnoho jiných aut, emisním a bezpečnostním předpisům, které jsou rok od roku přísnější.
Toyotě se nevyplatí automobil jakkoli inovovat. Vždyť žije právě jen kvůli tomu, že jde o klasický teréňák bez elektronických pomocníků, který se dá jednoduše provozovat a opravit. Jakákoli změna směrem k moderním technologiím by mu ubrala zákazníky. Kdo chce terénního giganta plného elektroniky, ten si koupí standardní Land Cruiser.
Tlaku legislativy tak padne za oběť další terénní legenda, když konec už má za sebou Land Rover Defender a podle posledních zpráv zvoní umíráček i páté generaci Nissanu Patrol.
Posledním klasikem mezi velkosériovými výrobci tak zůstane pravděpodobně Mercedes-Benz G, který si nemůže stěžovat na úbytek zájemců. Naopak. S odchodem konkurence se prodeje zvedají, a tak Mercedes ochotně zaplatí za nedodržení nějakých limitů. Vždyť zákazníci to ochotně doplatí v ceně vozu.