Hlavní obsah

Legendární Porsche 956 míří za ohromné peníze do aukce

Chcete unikát? Opravdu skutečný unikát? Něco, co jiný nemá? Něco, co neztratí hodnotu ani po deseti finančních krizích? Kupte si unikátní auto. Kupte si Porsche 956.

BEZ KOMENTÁŘE: Porsche 956 je na prodejVideo: Gooding & Company

Článek

V roce 1982 se v závodě 24 hodin v LeMans stalo něco, co se zapsalo do dějin motosportu. Prvních devět z deseti míst získalo pro sebe v tomto závodě Porsche s modelem 956. Byla to spanilá jízda.

A jak už to bývá, i slavná auta odcházejí do důchodu. A tak se dostávají do muzeí a soukromých sbírek. Takovéto speciály moc často v soukromých rukách nejsou. Bývají ve firemních sbírkách. Jenže Porsche mělo ve své sbírce vítězný vůz, takže proč si nechávat i zbylé vozy? A tak nechalo další auta (ne všech devět se dochovalo) jejich prakticky právoplatným majitelům – řidičům ze slavného závodu.

Tento konkrétní vůz s číslem 3 a šasi 003 tak koupil Vern Schupan, společně s číslem 9. Oba vozy vlastnil až do roku 1996. Pak jej prodal neznámému sběrateli. Minulý rok opět prošel aukční síní a nyní se chystá na další prodej. Jeho cena je ovšem přízračná – očekává se mezi sedmi a devíti milióny dolarů, tedy minimálně 175 miliónů korun.

Legenda jako průkopník

A proč bylo Porsche tehdy tak úspěšné? Tak především proto, že v tehdejší době předstihlo konkurenci na všech frontách. Automobil například nepoužil klasickou trubkovou konstrukci, ale vsadil na jednodílný monocoque. A tak byl neuvěřitelně lehký – vážil 840 kg.

Foto: Porsche

Porsche 956

Zároveň se karoserie v aerodynamickém tunelu dlouho a dlouho pilovala na co největší přítlak, který znamená možnost vyšších rychlostí bez ztráty adheze.

A ani motor nebyl nijak nezajímavý. Plochý šestiválec o objemu 2,65 litru byl dopovaný dvěma turby KKK. Motor byl sice chlazen vzduchem, ale válce udržovala v chladu voda. Zajímavé je, že Porsche 956 jezdilo jak s pětistupňovým manuálem, tak s dvouspojkovou převodovkou!

Související témata:

Výběr článků

Načítám