Článek
S minulou generací modelů Dodge Charger a Challenger se společnost Stellantis začala loučit s ikonickými motory V8 HEMI, které si během několika desetiletí své existence vybudovaly pověst jedné z ikon amerického automobilového průmyslu. Dnes však přežívají jen v hrstce modelů, zejména SUV a užitkových.
Za koncem motorů V8 HEMI měl přitom stát zejména Carlos Tavares, tehdejší generální ředitel společnosti Stellantis, zatímco zbytek společnosti údajně stál o jejich zachování. S odchodem Tavarese a nástupem administrativy Donalda Trumpa, která má zcela nový přístup k elektromobilitě a emisním limitům, se však věci zřejmě začínají měnit.
Mopar Insider totiž přinesl informaci od nejmenovaného zdroje z prostředí automobilky, podle které se připravuje obnovení výroby 5,7litrových, 6,4litrových a kompresorem přeplňovaných 6,2litrových motorů V8 HEMI v továrně poblíž Michiganu. Jejich produkce by mohla odstartovat koncem léta.
Nově vyráběné motory V8 HEMI by údajně měly stát na technice třetí generace, představené v roce 2003, a zřejmě přejmou většinu technických řešení. Je však možné, že dojde i k jejich vylepšení a otevřena by měla být i možnost rozšíření nabídky o větší objemy.
Zůstává zatím otázkou, v jakých modelech by se staronové motory V8 mohly objevit. Například u nové generace Dodge Charger by měl být limitující prostor, zatímco v jiných modelech může být problém s architekturou. Více informací tak nejspíš přinesou až nadcházející měsíce.
Všichni je chtěli zachránit, motory V8 Hemi ale pohřbil bývalý šéf Stellantisu

Hemi se do nového chargeru nevejde, ani kdyby Dodge chtěl
