Článek
Legenda. To je správné slovo, které vystihuje Lancii 037, tedy italský rallye speciál, který trápil své soupeře ve skupině B mezi lety 1981 až 1984 a v roce 1983 dokonce získal titul mistra světa konstruktérů. Jeho tribut od firmy Kimera Automobili má sice s původním modelem společný snad jen vzhled a objem motoru, ale atmosféru původního vozu zachovává.
Lancii a Alfě Romeo poteče více peněz, budou mít více příležitostí
Pod kapotou upraveného auta zůstal čtyřválcový motor 2,1 litru, ale tým pod vedením konstruktéra Claudia Lombardiho k němu umístil kompresor a turbodmychadlo a díky tomu má vůz nově více než 500 koňských sil a točivý moment 550 Nm, které na zadní nápravu přenáší manuální převodovka.
O sportovní jízdu se stará zavěšení Ohlins a o bezpečnost zase brzdiče Brembo za vpředu osmnáctipalcovými a vzadu devatenáctipalcovými koly. Jiný je i materiál, ze kterého je auto vyrobeno. Původní 037 vznikla ze sklolaminátu, ale v moderním provedení konstruktéři zvolili odlehčené pláty z karbonu, díky čemuž má vůz hmotnost okolo 1000 kilogramů.
Lancia Ypsilon prošla modernizací, změny jsou kosmetické
V exteriéru najdeme největší podobnost mezi 037 a EVO37, nicméně ani zde se nedá mluvit o stoprocentní shodě. Moderní svět evokují nové přední i zadní LED světlomety. Kimera pak plánuje vytvořit symbolických 37 kusů tohoto klenotu, který bude oficiálně představen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zákazníci, kteří si auto objednali, ho mohou čekat v září. Cena se pohybuje okolo 10 milionů korun.