Hlavní obsah

Legendární Kachna se může vrátit jako městské auto s retro designem

2:44
2:44

Poslechněte si tento článek

Francouzská automobilka Citroën údajně zahájila předběžné práce na vývoji projektu nové generace svého modelu 2CV, který by měl navazovat na původní vůz nejen tvary, ale také filozofií.

Foto: Stellantis

Citroën 2CV, model z roku 1953

Článek

Citroën 2CV, pro svou houpavou jízdu často přezdívaný kachna, patří mezi nejznámější francouzské automobily. Představen byl v roce 1948 s cílem co nejrychleji a nejefektivněji motorizovat Francii, přičemž ve výrobě vydržel až do roku 1990. V dohledné době by se mohl opět vrátit.

Francouzská automobilka totiž podle nejmenovaného zdroje britského webu Autocar zahájila předběžné konstrukční práce na nástupci modelu 2CV. Projekt by však měl být v počáteční fázi.

Automobilka se přitom v minulosti stavěla k návratu slavného jména spíše odmítavě, ke změně názoru ji však mohl přimět příchod elektrického Renaultu 5. Ten slaví úspěchy nejen svým designem, ale také v oblasti prodeje. Ve Francii měl za prosinec porazit i čistě elektrický Citroën ë-C3 o 1721 prodaných kusů.

Citroën Ami Charleston vzdává hold ikonické kachně nejen barvami

AutoMoto

Ovšem zatímco nový Renault 5 byl navržen v duchu postupné evoluce modelu, nový Citroën 2CV by měl být navrhován s větším důrazem na přenesení původních tvarů do moderní doby. Ostatně Citroën experimentoval s retro designem již na pařížském autosalonu 2024 u nejnovější verze modelu Ami.

Pokud by návrat 2CV dostal zelenou, v nabídce značky by se měl model zabydlet právě mezi malým městským modelem Ami a větším Citroënem ë-C3. Lze tedy předpokládat, že k jeho výrobě značka použije maximum komponent sdílených v rámci Stellantis, včetně platformy Smart Car.

Foto: Stellantis

Modernizovaný Citroën Ami v roce 2024 naznačil experimenty značky s retro designem. Stačí se podívat na vystouplá světla a retro znak.

Technika vozu pak bude pravděpodobně zaměřena především na hospodárnost, což umožní použít menší baterie a snížit náklady. V duchu původní kachny by navíc z výbavy mohlo zmizet všechno nepodstatné, aby stroj dokázal nabídnout příjemnou (a pravděpodobně čistě elektrickou) mobilitu co nejširší skupině zákazníků.

S ohledem na počáteční fáze projektu je velmi obtížné předjímat, kdy by mohl být vůz představen, pokud tedy jeho výroba dostane zelenou. V roce 2028 ale značka oslaví 80 let od představení původní kachny, což by byla velmi zajímavá příležitost k oznámení velkého návratu.

Legendární Citroënova Kachna se představila před 75 lety

AutoMoto

Výběr článků

Načítám