Článek
Citroën 2CV, pro svou houpavou jízdu často přezdívaný kachna, patří mezi nejznámější francouzské automobily. Představen byl v roce 1948 s cílem co nejrychleji a nejefektivněji motorizovat Francii, přičemž ve výrobě vydržel až do roku 1990. V dohledné době by se mohl opět vrátit.
Francouzská automobilka totiž podle nejmenovaného zdroje britského webu Autocar zahájila předběžné konstrukční práce na nástupci modelu 2CV. Projekt by však měl být v počáteční fázi.
Automobilka se přitom v minulosti stavěla k návratu slavného jména spíše odmítavě, ke změně názoru ji však mohl přimět příchod elektrického Renaultu 5. Ten slaví úspěchy nejen svým designem, ale také v oblasti prodeje. Ve Francii měl za prosinec porazit i čistě elektrický Citroën ë-C3 o 1721 prodaných kusů.
Citroën Ami Charleston vzdává hold ikonické kachně nejen barvami
Ovšem zatímco nový Renault 5 byl navržen v duchu postupné evoluce modelu, nový Citroën 2CV by měl být navrhován s větším důrazem na přenesení původních tvarů do moderní doby. Ostatně Citroën experimentoval s retro designem již na pařížském autosalonu 2024 u nejnovější verze modelu Ami.
Pokud by návrat 2CV dostal zelenou, v nabídce značky by se měl model zabydlet právě mezi malým městským modelem Ami a větším Citroënem ë-C3. Lze tedy předpokládat, že k jeho výrobě značka použije maximum komponent sdílených v rámci Stellantis, včetně platformy Smart Car.
Technika vozu pak bude pravděpodobně zaměřena především na hospodárnost, což umožní použít menší baterie a snížit náklady. V duchu původní kachny by navíc z výbavy mohlo zmizet všechno nepodstatné, aby stroj dokázal nabídnout příjemnou (a pravděpodobně čistě elektrickou) mobilitu co nejširší skupině zákazníků.
S ohledem na počáteční fáze projektu je velmi obtížné předjímat, kdy by mohl být vůz představen, pokud tedy jeho výroba dostane zelenou. V roce 2028 ale značka oslaví 80 let od představení původní kachny, což by byla velmi zajímavá příležitost k oznámení velkého návratu.