Článek
Konkrétní D-Type v tradiční barvě Zelená British Racing má číslo šasi XKD 520 a jedná se o sedmý vyrobený kus, který Jaguar prodal komerčně. V roce 1955 si ho objednal australský importér Jack Bryson do Melbourne, aby ho mohl o rok později poskytnout závodnímu jezdci Bibu Stallwellovi.
Automobil pak pod jeho rukama absolvoval Rob Roy Hill Climb, Cenu Jižní Austrálie, a dokonce vyhrál Bathurst Road Racing Championship. To vše za jeden jediný rok.
První vyrobená Corvette C8 se prodala za šílenou sumu
V roce 1957 auto koupil jiný majitel, ale příliš si ho neužil, protože bylo nabouráno při převozu na závody. Naštěstí pro D-Type, závodnímu jezdci Franku Gardnerovi se vozu zželelo, Jaguar odkoupil, opravil a v roce 1958 s ním triumfoval v závodě do vrchu Mount Druitt a skončil druhý na legendárním závodě Bathurst 500.
Ve stejném roce pak pod kapotu umístil nový motor Jaguar se zdvihovým objemem 3,8 litru.
Od šedesátých let minulého tisíciletí auto putovalo přes mnoho a mnoho majitelů, mezi které patřil i vítěz čtyřiadvacetihodinovky Le Mans z roku 1970 Richard Attwood, aby se před šesti lety dostalo do vlastnictví současného majitele.
Jaguar D-Type se stal prakticky živoucí legendou - co se týče tohoto vozu, může se jednat o jeden z nejoriginálnějších a nejzachovalejších vozů na světě, navíc s doložitelnou závodní i servisní historií a řadou zajímavých minulých majitelů.
Vzácná kombinace všech těchto faktorů znamená, že se v Paříži očekává obchod, který by mohl vynést i sumu téměř 6,5 milionu eur, tedy v přepočtu téměř 170 milionů korun.