Článek
Konkrétní D-Type v tradiční barvě Zelená British Racing má číslo šasi XKD 520 a jedná se o sedmý vyrobený kus, který Jaguar prodal komerčně. V roce 1955 si ho objednal australský importér Jack Bryson do Melbourne, aby ho mohl o rok později poskytnout závodnímu jezdci Bibu Stallwellovi.
Automobil pak pod jeho rukama absolvoval Rob Roy Hill Climb, Cenu Jižní Austrálie, a dokonce vyhrál Bathurst Road Racing Championship. To vše za jeden jediný rok.
První vyrobená Corvette C8 se prodala za šílenou sumu

V roce 1957 auto koupil jiný majitel, ale příliš si ho neužil, protože bylo nabouráno při převozu na závody. Naštěstí pro D-Type, závodnímu jezdci Franku Gardnerovi se vozu zželelo, Jaguar odkoupil, opravil a v roce 1958 s ním triumfoval v závodě do vrchu Mount Druitt a skončil druhý na legendárním závodě Bathurst 500.
Ve stejném roce pak pod kapotu umístil nový motor Jaguar se zdvihovým objemem 3,8 litru.

D-Type je ve stavu, který se vidí málokdy. Na světě je jen pár podobných kusů.
Od šedesátých let minulého tisíciletí auto putovalo přes mnoho a mnoho majitelů, mezi které patřil i vítěz čtyřiadvacetihodinovky Le Mans z roku 1970 Richard Attwood, aby se před šesti lety dostalo do vlastnictví současného majitele.
Jaguar D-Type se stal prakticky živoucí legendou - co se týče tohoto vozu, může se jednat o jeden z nejoriginálnějších a nejzachovalejších vozů na světě, navíc s doložitelnou závodní i servisní historií a řadou zajímavých minulých majitelů.
Vzácná kombinace všech těchto faktorů znamená, že se v Paříži očekává obchod, který by mohl vynést i sumu téměř 6,5 milionu eur, tedy v přepočtu téměř 170 milionů korun.