Článek
Chevrolet Impala začínal v roce 1958 ve formě dvoudveřových hardtopů a kabrioletů s křídly na zádi, pokračoval jako fullsize sedany s osmiválci a pohonem zadních kol, které byly velmi oblíbené u policejních sborů a taxikářů.
Pro posledních dvacet let se z něj stal velký sedan s šestiválcem a předním pohonem. Nyní si už však nikdo novou Impalu do výroby neobjedná - 27. února ráno sjela z výrobní linky fabriky Detroit-Hamtramck v Michiganu ta úplně poslední.
Nejen Holden a Saab. Značky, které pohřbil koncern GM
Konec Impaly byl ohlášen v roce 2018 spolu s pěti dalšími modely: Buickem LaCrosse, Chevrolety Cruze a Volt a Cadillaky CT6 a XTS. Jejich výroba měla být ukončena v rámci snižování nákladů.
Pro Impalu to není první konec. Poprvé se přestala vyrábět v roce 1985, ovšem po devíti letech se jméno objevilo znova - přišla Impala SS jako ostrá verze sedanu Caprice. Ta skončila v roce 1996.
Za další čtyři roky byla Impala zpátky, a to poprvé s předním pohonem. I tu bylo možné často vídat v taxikářských, policejních nebo hasičských barvách.
2000 Chevrolet Impala This car served the fire department after being a town police car. It served the fire department from 2005 until 2008.
Posted by Kouts Fire Department on Monday, 12 June 2017
Továrna Detroit-Hamtramck se bude přebudovávat pro výrobu elektrických aut, což má spolknout 2,2 miliardy dolarů (cca 50,7 miliardy korun). Jedním z vozů, který se tu bude stavět, bude GMC Hummer, elektrický pick-up, jehož produkce má začít na podzim roku 2021.