Článek
Představte si, že Nissan vyrábí tuhle generaci už od roku 1997. A skončí příští rok, tedy v roce 2017. Proč až po takové době, když už dávno a dávno tu je generace Y62? Protože tu jsou trhy, kde jsou stále zapotřebí auta, kterým nevadí nějaká ta facka od velkého balvanu, kterým je možné opravit dost věcí jen s několika základními nástroji i uprostřed prašné cesty a jejichž konstrukce je stavěna na dlouhá léta tvrdé dřiny.
A to moderní samonosné karoserie se vzduchovým odpružením, elektronikou místo pořádného volantu a motory stavěnými na emisní limity Euro 6, prostě nesplňují.
Jenže každého dne se něco končí, něco překrásného se končí. A tak končí i Y61. Australská divize připravila závěrečnou limitovanou sérii 300 kusů, která se jmenuje Legend Edition. Ta by měla vyzdvihnout přednosti vozu, pro které si ho koupilo už přes 104 000 zákazníků.
Auto dostane tradiční třílitrový naftový čtyřválec s výkonem 118 kW (158 k) a 380 Nm. K dispozici bude jak manuální, tak i automatická převodovka. Speciálka dostane střešní nosič, šnorchl, satelitní navigaci, zadní kameru, naviják, mohutný přední rám i terénní pneumatiky.
Tak se rozlučte, jedna legenda zase končí.