Článek
Ikonická Škoda 200 RS je pravděpodobně nejslavnějším mladoboleslavským vozidlem, alespoň co se závodních speciálů týče. Není proto divu, že si jej Škoda vybrala jako dalšího z řad modelů, který prošel reinterpretací v projektu Ikony v novém kabátě, který nápaditě připomíná i 120. výročí české automobilky a jejího působení v motorsportu.

Původní Škoda 200 RS s ilustrací té moderní
Autorem projektu je designér Daniel Petr, který ve Škodě patří ke služebně nejstarším. Má řadu zkušeností se závodními a sportovními návrhy, a i proto byl vybrán právě k legendární 200 RS.
Škoda odhalila víc o sedanu Slavia, je velký skoro jako octavia

„Snažil jsem se zachovat červeno-bílou grafiku, která je pro 200 RS typická. Tehdy to byly tovární barvy. Do nové podoby jsem přenesl i některé detaily, nicméně jsem nechtěl, aby auto na první pohled vypadalo jako originál. Chtěl jsem, aby tu byl vidět pokrok v tvarech, aby auto bylo skutečně moderní.“ uvedl Petr pro web Škoda Auto.

Ilustrace moderní Škody 200 RS
Silueta vozidla odkazuje na původní 200 RS, takže je auto hodně nízké. U konceptu pak nejvíce zaujmou ostře řezané tvary, zadní spoiler a trojúhelníkové přední světlomety. Nezvykle řešená jsou například i zpětná zrcátka a vozidlu nechybí zadní difuzor. Velká zlatá kola mimo jiné odkazují právě na původní 200 RS.
Škoda chystá jedinečný kamiq pro rally, navrhli ho studenti

Daniel Petr se pak v neposlední řadě ve svém návrhu zaměřil na to, aby 200 RS nebyla jen hezká na pohled, ale aby skutečně mohla fungovat na závodní dráze. „Najít u závodních speciálů kompromis mezi funkčností a krásným designem je vždy výzva. Já jsem tím ale po letech tak nasáklý, že jsem se snažil toho docílit i u vozu čistě z mé fantazie. Myslel jsem třeba na chlazení motoru a brzd, aerodynamické prvky, celkovou ergonomii vozu,“ přibližuje designér.

Škoda 200 RS a designér Daniel Petr
Jak pak sám autor uvádí, v návrhu se držel původní předlohy, takže by podle něj dnes šlo o kompaktní sportovní vůz, samozřejmě s motorem vzadu. „Nad pohonem jsem ale výrazněji nepřemýšlel, určitě by auto mělo mít spalovací motor, použít by jistě šla hybridní technika,“ doplnil vlastní názor Petr.