Hlavní obsah

Legenda v novém kabátu. Takto by dnes vypadala Škoda 200 RS

Škoda Auto představila v rámci projektu Ikony v novém kabátě další futuristický návrh. Moderní vzhled tentokrát dostal legendární sportovní vůz Škoda 200 RS a jeho autorem je specialista na sportovní a závodní vozidla, návrhář Daniel Petr.

Foto: Škoda Auto

Ilustrace moderní Škody 200 RS

Článek

Ikonická Škoda 200 RS je pravděpodobně nejslavnějším mladoboleslavským vozidlem, alespoň co se závodních speciálů týče. Není proto divu, že si jej Škoda vybrala jako dalšího z řad modelů, který prošel reinterpretací v projektu Ikony v novém kabátě, který nápaditě připomíná i 120. výročí české automobilky a jejího působení v motorsportu.

Foto: Škoda Auto

Původní Škoda 200 RS s ilustrací té moderní

Autorem projektu je designér Daniel Petr, který ve Škodě patří ke služebně nejstarším. Má řadu zkušeností se závodními a sportovními návrhy, a i proto byl vybrán právě k legendární 200 RS.

Škoda odhalila víc o sedanu Slavia, je velký skoro jako octavia

AutoMoto

„Snažil jsem se zachovat červeno-bílou grafiku, která je pro 200 RS typická. Tehdy to byly tovární barvy. Do nové podoby jsem přenesl i některé detaily, nicméně jsem nechtěl, aby auto na první pohled vypadalo jako originál. Chtěl jsem, aby tu byl vidět pokrok v tvarech, aby auto bylo skutečně moderní.“ uvedl Petr pro web Škoda Auto.

Foto: Škoda Auto

Ilustrace moderní Škody 200 RS

Silueta vozidla odkazuje na původní 200 RS, takže je auto hodně nízké. U konceptu pak nejvíce zaujmou ostře řezané tvary, zadní spoiler a trojúhelníkové přední světlomety. Nezvykle řešená jsou například i zpětná zrcátka a vozidlu nechybí zadní difuzor. Velká zlatá kola mimo jiné odkazují právě na původní 200 RS.

Škoda chystá jedinečný kamiq pro rally, navrhli ho studenti

AutoMoto

Daniel Petr se pak v neposlední řadě ve svém návrhu zaměřil na to, aby 200 RS nebyla jen hezká na pohled, ale aby skutečně mohla fungovat na závodní dráze. „Najít u závodních speciálů kompromis mezi funkčností a krásným designem je vždy výzva. Já jsem tím ale po letech tak nasáklý, že jsem se snažil toho docílit i u vozu čistě z mé fantazie. Myslel jsem třeba na chlazení motoru a brzd, aerodynamické prvky, celkovou ergonomii vozu,“ přibližuje designér.

Foto: Škoda Auto

Škoda 200 RS a designér Daniel Petr

Jak pak sám autor uvádí, v návrhu se držel původní předlohy, takže by podle něj dnes šlo o kompaktní sportovní vůz, samozřejmě s motorem vzadu. „Nad pohonem jsem ale výrazněji nepřemýšlel, určitě by auto mělo mít spalovací motor, použít by jistě šla hybridní technika,“ doplnil vlastní názor Petr.

Související články

Škoda Slavia se ukazuje v maskování

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila první fotografii maskovaného prototypu chystaného sedanu Slavia, který bude určen primárně pro indický trh.

Škoda Auto přijde o čtvrt milionu aut

V závodech Škoda Auto se po celý příští týden až na výjimky zastaví výroba. Nejsou čipy. Automobilka ještě nedávno počítala s tím, že letos vyrobí o sto tisíc...

Výběr článků

Načítám