Hlavní obsah

Legenda se vrací, Renault 5 Turbo přijíždí s výkonem 540 koní

3:43
3:43

Poslechněte si tento článek

Stylový městský elektromobil Renault 5 dostal svou extrémní ostrou verzi, která odkazuje na model Renault 5 Turbo. Stovku překoná za 3,5 vteřiny, uhání až 270 km/h a vznikne v počtu 1980 kusů.

Renault 5 Turbo 3E navazuje na ikonický hot-hatch Renault 5 Turbo z osmdesátých letVideo: Renault

Článek

Automobilka Renault představila koncept extrémního sportovního hatchbacku, odvozeného od nového elektromobilu Renault 5, již v loňském roce. Nyní však vizi přivedla k životu v produkční verzi a plánuje její výrobu v počtu 1980 kusů, jako odkaz na rok, kdy byla uvedena homologační série původních vozů Renault 5 Turbo.

Elektrický Renault 5 Turbo E3 přitom není jen upravenou verzí městského vozu. Jeho základem je nově vyvinutá platforma, která pracuje s 800V architekturou a nabízí pohon zadních kol, namísto pohonu předních. Celý vůz také výrazně povyrostl, měří 4,08 m na délku, 2,03 m na šířku a je 1,38 m vysoký. Rozvor povyrostl na 2,57 m.

Po designové stránce zaujmou extrémně vystouplé blatníky, agresivní nárazníky nebo stylová LED světla s retro tvary. Karoserie je vyrobena z lehkých materiálů a nově nabízí pouze jeden pár dveří. Zmizely také zadní sedačky, jejichž místo zabírá rám. Kufr ovšem malý hot-hatch stále nabízí solidní.

V přední části kabiny je 10,1“ displej přístrojového štítu a 10,25“ displej infotainmentu OpenR. Vůz je vybaven sportovními sedadly se šestibodovými pásy, na volantu je tlačítko pro výkonový boost (pro předjíždění) a nechybí volič jízdních režimů s možnostmi Snow, Regular, Sport a Race, včetně asistence pro driftování. To ostatně usnadní i vertikální páka ruční brzdy.

Pohon vozu zajišťují dva elektromotory, každý o výkonu 200 kW, přímo v zadních kolech. Kombinovaný výkon uvádí automobilka o hodnotě 540 koní a neskutečných 4800 Nm točivého momentu. Hmotnost se přitom díky použití lehkých materiálů a odlehčení kabiny pohybuje na úrovni 1450 kg, tedy stejně jako u sériového Renaultu 5.

První elektrický mini-supercar, jak automobilka nový model nazývá, tak slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 270 km/h. Vůz je osazen baterií o kapacitě 70 kWh, která by měla zajistit kombinovaný dojezd až 400 km. Navíc podporuje nabíjení při výkonu až 350 kW, nabití z 15 na 80 % by tak mělo trvat jen 15 minut.

Na stavbě vozu se podíleli i odborníci z Alpine, kteří od klasického elektromobilu Renault 5 odvodili sportovnější model Alpine A290. Model Turbo 3E pak představuje naprostý vrchol řady. Dostupný bude v Evropě, Japonsku, Austrálii a zemích Středního východu.

Příjem rezervací nového vozu bude otevřen v nadcházejících týdnech, ceny ovšem společnost nezveřejnila. Dodávky prvních kusů se očekávají až během roku 2027.

Výběr článků

Načítám