Článek
Elektrické „géčko“ je v podstatě jen novou motorizací pro současnou a nedávno modernizovanou generaci off-roadu. To znamená, že se spalovacími variantami sdílí poctivý rám i charakteristickou karoserii.
Na pohled se liší detaily, má odlišnou masku s větším zakrytováním, které alespoň trochu vylepší aerodynamiku krabice od bot. Na zádi může být místo rezervy menší kryt pro nabíjecí kabely. Interiér je stejný jako u omlazené verze, má tedy dotykovou obrazovku a od běžných gelandewagenů se neliší.
Elektřina speciálně do terénu
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie s kapacitou 116 kWh je integrovaná do žebřinového rámu, zajišťuje nízké těžiště a umožňuje dojezd až 473 kilometrů podle WLTP. Aby byla chráněna před vniknutím vody a nečistot, je umístěna v pouzdru odolném proti zkroucení.
Při nabíjení střídavým proudem, například z wallboxu, činí maximální nabíjecí výkon až 11 kW. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je na palubě rychlonabíjecí systém s výkonem až 200 kW. V tomto případě se doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity akumulátoru pohybuje kolem 32 minut.
Mercedes-AMG GT dostal hybridní pohon, slibuje nejlepší zrychlení v historii značky
Ochrana podvozku je vyrobena ze směsi materiálů, která zahrnuje i karbon. Ten přispívá ke zvýšení tuhosti ve srovnání s díly vyrobenými z oceli nebo hliníku. Zajišťuje také dlouhodobou ochranu proti korozi a šetří hmotnost. Spodní ochranný panel má tloušťku 26 milimetrů, váží 57,6 kilogramu a k žebřinovému rámu je připevněn více než 50 ocelovými šrouby.
Vůz je poháněn čtyřmi samostatně řízenými motory umístěnými v blízkosti kol. Jsou také integrovány do žebřinového rámu a vyvinou maximální celkový výkon 432 kW a maximální točivý moment 1164 Nm.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Důležitější ale je, že se Mercedes očividně snažil vymáčknout z elektrického pohonu to nejlepší pro trakci v terénu.
Mercedes uvádí, že ve spolupráci se systémem ESP a centrálním systémem řízení pohonu je točivý moment distribuován přesně na ta kola, u nichž elektrická třída G potřebuje v daný okamžik zajistit trakci.
Novinka využívá i vektorování točivého momentu, aby tak vytvořila virtuální uzávěrky diferenciálů. Tato technologie umožňuje přesně dávkovat točivý moment na jednotlivá kola.
Nechybí ani funkce, která supluje redukční převodovku nebo mód G-turn, díky kterému se auto může otáčet na místě jako tank a kola na jedné straně se točí opačně než na druhé.
Žebřinový rám byl pro elektrický model upraven a zesílen, přičemž si zachoval kombinaci nezávislého zavěšení předních kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny a tuhé zadní nápravy. Zadní náprava je typu De Dion a byla kompletně přepracována. Vůz využívá adaptivní odpružení obdobné jako ve spalovacích modelech.
Za vše hovoří čísla, která elektromobil zvládne v terénu. Brodivostí 850 mm spalovací verzi překonává. Zvládne až 100% stoupavost na vhodných površích, světlá výška mezi nápravami je nejméně 250 mm, zvládne stabilní jízdu v bočním náklonu až do 35°, přední nájezdový úhel činí 32°, zadní nájezdový úhel 30,7° a přejezdový úhel 20,3°.
Cenu zatím automobilka neoznámila, vůz by měl dorazit do prodeje v letošním roce.