Článek
Automobilka Land Rover je náležitě pyšná na své kořeny, které se vážou především k modelu Defender. Divize Land Rover Classic Works Bespoke se proto nyní zaměřila na novou verzi klasického offroadu, jejímž základem jsou pečlivě vybírané a následně kompletně renovované karoserie vozů vyrobené mezi lety 2012 a 2016.
Znovuzrozený klasický defender je dostupný s třídveřovou karoserií a označením 90, případně s klasickou pětidveřovou karoserií a označením 110. Pod kapotou je ovšem vždy atmosférický 5,0litrový motor Land Rover V8 o výkonu 405 koní s 515 Nm točivého momentu. Motor je spojen s osmistupňovou převodovkou ZF.
Pohon všech kol je samozřejmostí, podvozek ovšem nabídne nové tlumiče Bilstein, pružiny Eibach a stabilizátory od stejného výrobce. Ukočírovat klasický offroad s výkonným motorem navíc pomáhají kotoučové brzdy Alcon na obou nápravách.
Kabina dostala také řadu různých vylepšení. Palubní deska je na první pohled klasická, nicméně nově čalouněná. V jejím středu si navíc můžeme všimnout systému s 3,5“ dotykovou obrazovkou, který nabízí moderní funkce bez narušení klasického vzhledu. Nová jsou také sedadla a různé drobnosti.
Znovuzrozený klasický Land Rover Defender V8 z dílny Works Bespoke přitom nabídne zájemcům mnoho možností, jak si vůz uzpůsobit vlastnímu stylu a potřebám. Nechybí úpravy podvozku, terénní doplňky, doplňky pro pohodlné kempování, různé možnosti lakování atd.
Jak je ale u podobných projektů běžné, ceny jsou vcelku extrémní. Základní třídveřový model 90 startuje od 190 000 liber (cca 5,65 milionu korun), pětidveřová verze 110 pak od 199 000 liber (cca 5,92 milionu korun).