Hlavní obsah

Land Rover vyvíjí vodíkový defender

Britská automobilka Jaguar Land Rover začne v letošním roce testovat vodíkové pohonné ústrojí. Jako vývojový prototyp poslouží současná generace Land Roveru Defender.

Foto: Land Rover

Land Rover Defender (ilustrační foto)

Článek

Aktivita Britů je součástí projektu Zeus, v jehož rámci chce automobilka dosáhnout nulových výfukových emisí u svého portfolia v roce 2036. Podle tohoto plánu budou vedle bateriových elektromobilů k mání i vodíkové modely, které nabídnou větší dojezd a rychlejší doplnění energie.

S částečnou podporou britské vlády a dalších společností letos Land Rover začne vyvinutý vodíkový pohon testovat v nejrůznějších podmínkách včetně drsných jízd v terénu, které podniknou prototypy Land Roveru Defender.

Toyota začala v Česku prodávat první vodíkové auto

AutoMoto

Defender tak ve své novodobé generaci alespoň na zkoušku dostává další druh pohonu vedle zážehových, vznětových a plug-in hybridních agregátů.

Podle předpovědí automobilky bude v roce 2030 k dispozici 10 tisíc vodíkových stanic, které obslouží 10 milionů vodíkových automobilů. V současnosti zdroje uvádějí kolem 550 veřejných stanic celosvětově.

Jak se tankuje vodík? Princip je jednoduchý, chybí však čerpací stanice

AutoMoto

Právě nedostatek čerpacích stanic je aktuální překážkou, v České republice jde přesněji řečeno o jejich absenci. První veřejné vodíkové stanice se mají otevřít příští rok v Praze a Litvínově. Až se tak stane, na českém trhu se vedle aktuálně formálně nabízené Toyoty Mirai druhé generace objeví i SUV Hyundai Nexo. Skupina Stellantis již představila také lehké užitkové vozy na vodík.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám