Hlavní obsah

Land Rover vyprodal starý Defender za pouhé tři dny, i přes vysokou cenovku

Divize Land Rover Classic vrátila do hry původní model Defender, který se po desítkách let ve výrobě přestal nabízet v roce 2016. Pětadvacet speciálních kusů mělo navíc osmiválec, i proto se podle informací britského Autocaru minulý týden vyprodaly za pouhé tři dny. Jeden přitom v přepočtu přišel na téměř 6 milionů korun.

Foto: Land Rover

Land Rover Defender Works V8 Trophy

Článek

Speciální edice nese jméno Defender Works V8 Trophy a krom prostého a lákavého faktu, že se jedná po pěti letech znovu o nový původní Defender, navíc s osmiválcovým motorem, je inspirací slavná Camel Trophy. Tedy drsný terénní závod, který se konal v letech 1980 až 1998.

Populární sérii připomínají nejen plaketky Trophy zvenčí i uvnitř auta, ale i písková barva karoserie. Nechybí terénní rámy na přídi a zádi, naviják nebo zahrádka s přídavnými světlomety a rámem. Uvnitř překvapí sportovní skořepinová sedadla Recaro.

Výroba klasického Land Roveru Defender skončila před pěti lety

AutoMoto

Částku 165 000 liber, tedy 5,8 milionu korun, si obhájí také pohonné ústrojí. Stejně jako u předchozí nostalgické edice Works V8, která se rovněž rychle vyprodala, pod kapotou trůní pětilitrový osmiválec o výkonu 299 kilowattů, 405 koňských sil. Spárován je s osmistupňovou samočinnou převodovku, kterou šofér ovládá skrze moderní volič z jaguarů.

Noví majitelé mají v ceně rovněž třídenní terénní expedici v okolí anglického zámku Eastnor, po kterém je pojmenován odstín laku této edice.

Související témata:

Výběr článků

Načítám