Článek
Psal se rok 2014, když Land Rover s novou generací přejmenoval svůj Freelander na Discovery Sport. A právě nyní máme před sebou facelift, který přináší trošku elektřiny a snaží se vylepšit podivná zadní světla.
Stran vzhledu nechme promluvit fotografie. Pokud marně hledáte rozdíly, všímejte si zejména světel a nárazníků na obou koncích auta; přeci jen je to facelift, a tak změny designu nejsou až tak výrazné.
Největší novinky připravil Land Rover pod kapotu - může tu nově být mild-hybridní ústrojí, které pracuje se 48V elektrosoustavou. Systém funguje tak, že malý elektromotor, připojený ke spalovacímu motoru řemenem, kromě startování motoru přidává svou sílu v moment požadavku nejvyššího výkonu.
Spotřebovává na to energii, nahromaděnou zejména při brzdění motorem. A je díky němu také možné spalovací motor vypnout do rychlosti jízdy 17 km/h, ale jen při zpomalování. Benefit, alespoň teoretický, je samozřejmě v nižších emisích.
Mild-hybridní ústrojí dostanou všechny motorizace kromě nejslabšího 150k dieselu s předním pohonem a manuální převodovkou. Ten je také jediný, který takhle můžete dostat - ale je k mání i se čtyřkolkou a automatem.
Zbytek nabídky motorů můžete mít už pouze se čtyřkolkou a automatickou převodovkou. Tedy konkrétně dieselové motory o výkonu 150, 180 nebo 240 koní a benzínové o 200 a 250 koních.
V kabině přibyly drobnosti jako držáky nápojů ve třetí řadě sedadel, nový středový tunel, ale také čalounění s názvem Luxtex. Připomíná semiš, ale pochází z recyklovaných polyesterových mikrovláken.
Za zmínku stojí digitální zpětné zrcátko a pohled pod auto. Digitální zrcátko se hodí, naložíte-li kufr po strop. Můžete přepnout zobrazení z klasického zrcátka na displej. Ten zobrazuje výstup z kamery na zádi auta.
Pohled pod auto se jmenuje Clear Sight Ground View a obstarávají jej kamery okolo předních rohů auta - tam, kam je z místa řidiče špatně vidět. Pomůže řidiči všude tam, kde jsou u země nástrahy - v terénu, ale i poblíž nebezpečných obrubníků v parkovištích nákupních center.
Známe už i české ceny novinky, byť ne všechny. Nejlevnější diesel je možné mít od 815 tisíc korun; chcete-li pohon všech kol, zaplatíte nejméně 929 tisíc. Benzínové motory začínají na 953 tisících; mild-hybridní novinka zatím svou českou cenu nemá.