Hlavní obsah

Land Rover spekuluje nad hliníkovou karoserií

Novinky,

Automobilka Land Rover přemýšlí nad tím, že by mohla využít pro příští generaci Range Roveru hliník ve velkém množství a vyrobit z něj celou karoserii. Tím by byl vůbec prvním teréňákem, který by toto nabízel.

Článek

U vozů Land Rover je oceňován dobrý výkon motorů, perfektní komfort pružení, jízdní vlastnosti jak na silnici a v terénu a vysoká kvalita zpracování. To jsou základní předpoklady k úspěchu. V testech se však objevuje stejná výtka - váha karoserie.

Ti, kteří jeli například v Range Roveru mohou potvrdit, že v zatáčkách má vůz silnou tendenci následovat odstředivé síly ven  z oblouku a zachraňuje to jen chladná hlava řidiče a výborný podvozek s elektronickými hlídači. Není se co divit - nejmenší provozní hmotnost tohoto vozu je 2550 kg.

Jelikož je Land Rover součástí koncernu Ford, má možnost využít zkušenosti partnerské automobilky, konkrétně jaguaru. Jeho modely XJ a XK mají celohliníkovou karoserii spojenou nýtováním. Úspora by mohla podle časopisu WhatCar? činit až 1100 kg, což by byl výrazný posun kupředu. I slabší motory by pak dokázaly vozy rozhýbat na slušnou rychlost a mít lepší zrychlení. A na to zákazníci slyší.

Anketa

Který z terénních vozů je podle vás nejlepší?
ARO 34
6 %
Honker
1,1 %
Hummer H2
11,9 %
Hummer H3
2,8 %
Hyundai Terracan
1,2 %
Jeep Commander
0,8 %
Jeep Grand Cherokee
1,6 %
Jeep Cherokee
0,9 %
Land Rover Defender
15,7 %
Land Rover Discovery
1,4 %
Mercedes-Benz G
4,1 %
Mitsubishi Pajero
2,1 %
Nissan Pathfinder
1,7 %
Nissan Patrol
3,2 %
Range Rover
1,9 %
Santana PS10
0,8 %
Toyota Land Cruiser
3,3 %
Toyota Land Cruiser 100
1,4 %
UAZ Patriot
38,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4945 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám