Článek
Název Defender sice Land Rover používá až od roku 1990, kořeny nekompromisního offroadu si ale tato modelová řada nese od čtyřicátých let. Nová generace sice vykročila směrem k SUV, ale terénním automobilem zůstává a nyní připomíná i dávnou historii.
Celým oficiálním názvem Defender 75th Limited Edition je k dispozici v provedení karoserie 90 nebo 110, tedy třídveřové a pětidveřové. Zvenčí se liší designovým motivem a zeleným lakem Grasmere doplněným povrchovou úpravou kol a interiéru. Vzhled karoserie doplňují stříbrné nárazníky a tmavá okna.
Podobným způsobem byl upraven interiér s detaily ve stejné barvě Grasmere s laserem gravírovanými detaily. Sedadla jsou potažena materiálem Resist Ebony a „hokejka“ na středové konzole je z materiálu Robustec, nejodolnějšího materiálu, který je v defenderu k dispozici.
Test Land Roveru Defender 90: Moderní, ale předloze věrný
Limitovaná edice vychází z vyššího stupně výbavy HSE se standardní výbavou, která zahrnuje systém 3D kamer, audiosystém Meridian, hlavní světlomety Matrix LED, informační a zábavní systém Pivi Pro s 11,4“ displejem, Head-Up displej a bezdrátovou nabíječku mobilních zařízení. Všechny defendery v této edici jsou vybaveny stahovací látkovou střechou.
Nabídka pohonných jednotek obsahuje plug-in hybrid P400e u provedení 110 a dále šestiválcové zážehové a vznětové motory ve verzích P400 a D300 – přičemž číslo označuje výkon v koních –, které využívají mild hybridní techniku pro optimalizaci výkonu a úsporu paliva díky využití energie, která je obvykle ztracena při zpomalování a brzdění.
Ceny zatím automobilka nezveřejnila.