Článek
Pokud dosud zákazník Land Roveru toužil po dobíjení ze sítě, v nabídce byl jen obří plug-in hybridní Range Rover. Nyní je k mání i menší duo, Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque druhé generace.
Duo používá nově vyvinutý tříválec o objemu 1,5 litru. Jedná se o součást modulárních motorů Ingenium s půllitrovými válci. Zatímco čtyřválec je dvoulitrem, s ubráním jednoho válce vzniká právě 1,5litrový agregát o výkonu 200 koňských sil.
Nové Defendery slouží místo novinářům Červenému kříži
Spárován je spalovací motor s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohání přední kola. Zadní nápravu pohání elektromotor s výkonem 109 koní. Systémový výkon plug-in hybridní soustavy činí 227 kW, tedy 309 koní spolu s 540 Nm maximálního točivého momentu.
Lithium-iontové baterie mají kapacitu 15 kWh a najdete je pod zadními sedadly. Evoque poskytuje 66 kilometrů čistě elektrické jízdy, těžší Discovery Sport umí 62 kilometrů. Maximální rychlost na elektřinu je systémově v obou případech omezena na 135 km/h. 80 % kapacity baterie se nabije za půl hodiny, vozy totiž umí využít i rychlodobíjení stejnosměrným proudem.
Masivní investice Jaguar Land Roveru. Chce se stát elektromobilovým králem
Zaujme dynamika, z nuly na stovku zrychlí Evoque s označením P300e PHEV za 6,4 sekundy, Discovery Sport k tomu potřebuje o dvě desetiny více. Normovaná spotřeba je v případě plug-in hybridů irelevantní, 1,4 a 1,6 l/100 km počítá s plně nabitou baterií při startu měření.
V Británii byl předprodej již zahájen, na většině dalších trhů včetně toho českého by se tak mělo stát ještě letos. České ceny zatím oznámeny nebyly.