Článek
Automobilka Land Rover se před několika měsíci pochlubila, že od roku 2026 plánuje vyslat na legendární Rally Dakar závodní speciály odvozené od stávající generace modelu Defender. Nyní značka upřesnila, že základem vozu bude extrémní Land Rover Defender OCTA, tedy nejvýkonnější a nejextrémnější verze v historii slavného modelu.
Dvojice speciálních vozidel se nejprve zúčastní všech pěti podniků šampionátu FIA World Rally-Raid (W2RC) v kategorii „Stock“ pro produkční vozidla, od roku 2026 pak se třemi vozy vyrazí na Rallye Dakar.
Právě v roce 2026 totiž vstoupí v platnost nové předpisy, jejichž cílem je výrazně zvýšit konkurenceschopnost kategorie „Stock“. FIA a organizátoři Rallye Dakar tak odpovídají na rostoucí popularitu vysoce výkonných 4×4 a SUV.
Land Rover Defender míří na Rallye Dakar, bude doprovázet i závodit
Závodní speciály jistě projdou různými úpravami, základem ovšem zůstane platforma D7× s lehkým hliníkovým monokokem, která ve srovnání s tradičními rámovými konstrukcemi slibuje třikrát vyšší tuhost. Speciální vozy budou se sériovými vozy OCTA sdílet architekturu karoserie, převodovku a uspořádání pohonného ústrojí, jak vyžadují předpisy.
Pod kapotou zůstane 4,4litrový dvakrát přeplňovaný moto V8, který si Land Rover vypůjčil z BMW. Motor nabízí nejvyšší výkon 635 koní a točivý moment 750 Nm, díky čemuž zrychlí silniční vůz z nuly na 100 km/h za 4 sekundy.
Vývoj a testování vozu už běží na plné obrátky. Kompletní představení závodního týmu můžeme očekávat ještě během letošního roku.