Článek
Třetí generace Land Roveru Discovery je na trhu od roku 2017, takže pro rok 2021 přišel čas na drobnou modernizaci. Automobilka omlazený vůz čerstvě odhalila, ovšem pokud jste doufali, že záď bude konečně symetrická, musíme vás zklamat - registrační značka je stále posunutá na stranu.

Modernizovaný Land Rover Discovery
Je to odkaz na první generaci Discovery, které mělo na pravé straně zadního čela upevněné rezervní kolo, takže značka mu musela uhnout doleva. Tady už ale taková nutnost není. Prvek je to tak kontroverzní, že některé tuningové firmy nabízejí přestavbový kit, který přemístí značku doprostřed.

První generace Land Roveru Discovery
Co se však změnilo, jsou přední i zadní světla vozu, samozřejmě LEDková. Vpředu teď jsou sekvenční směrovky a design lamp byl modernizován. Změny proběhly také na předním nárazníku a dalších místech, ale všechny jsou spíš drobné a vyniknou až ve srovnání s dosavadní verzí.

Dosavadní verze Land Roveru Discovery
V kabině vidíme větší a jasnější centrální displej, pomocí něhož může řidič či spolujezdec ovládat vylepšený infotainment s názvem Pivi Pro. Je připojený k internetu a oproti systému v dosavadním Discovery má být rychlejší a chytřejší.

V interiéru zaujme zejména větší centrální displej.
Nabízí bezdrátové zrcadlení smartphonu Android Auto či Apple CarPlay, aktualizace po internetu nebo systém Clearsight Ground View, který zobrazí celé okolí auta. Řidič má před sebou 12,3” digitální přístrojový štít a hový head-up displej a v rukou nový volant s dotykovými tlačítky.
Pod kapotou bude vůbec poprvé pracovat 48V mild hybridní systém, a to u šestiválcových motorů. Základem je však verze P300, která nabízí třísetkoňový dvoulitrový čtyřválec, spalující benzín, a ta mild hybrid nedostala.

Displej ukáže cestu, kde na ni zpoza volantu řidič nevidí.
Druhá zážehová volba je P360, tedy řadový třílitrový šestiválec o výkonu 360 koní. Ten už elektrickou dopomoc má, stejně jako obě verze řadového třílitrového vznětového šestiválce, označené D250 a D300, opět dle počtu koní.
Samozřejmostí je vzduchový podvozek s adaptivním odpružením a také systém pohonu všech kol, který u šestiválců aktivně rozděluje točivý moment mezi nápravy. Byl drobně upraven tak, aby se za jízdy po silnici snížila spotřeba paliva, ale podle tiskové zprávy bez kompromisů po stránce schopností v terénu.

Pro brodění je také speciální režim.
Pro jízdu v terénu má Discovery několik offroadových režimů včetně jednoho, který může řidič plně individualizovat. Zajímavostí je také režim pro brodění, který usnadňuje průjezd hlubokou vodou. Když ho vypnete, vůz sám lehce přibrzdí, aby zahřál, a tedy usušil brzdy.
Vůz je už na trhu dostupný, a to i v Česku. Jeho cena začíná na 1,69 milionu korun.