Hlavní obsah

Land Rover Discovery Sport prošel modernizací, vyměnil tlačítka za větší displej

Zvenčí aby člověk změny na novém Discovery Sport hledal lupou, ovšem uvnitř najde novou středovou konzoli s větším displejem, který ukrývá nejnovější infotainmentový systém. Drobně vylepšena byla baterie plug-in hybridní verze, k mání však zůstává také klasický diesel či benzín.

Modernizovaný Land Rover Discovery SportVideo: Land Rover

Článek

Automobilka Land Rover modernizovala své kompaktní SUV Discovery Sport, které se v současné generaci prodává od roku 2019. Drobný facelift po čtyřech letech na trhu nicméně znamená zvenčí novinky tak drobné, že si jich sotva někdo všimne.

Konkrétně jde o nová kola, jeden lak a také černě lakovanou mřížku přední masky v drobně jiném designu. Dále tu jsou kontrastní detaily a tři linky v nasávacích otvorech v rozích předního nárazníku.

Mnohem více novinek čeká na zákazníky v interiéru, který byl významně přepracován. Ty tam jsou ovládací prvky klimatizace na středové konzoli; nahradila je odkládací schránka s bezdrátovou nabíječkou. Veškeré ovládání vozu se přesunulo do nového, zakřiveného centrálního displeje, který má působit, jako by se vznášel.

Původní Land Rover se měl vyrábět jen pár let, vydržel skoro sedmdesát

AutoMoto

Displej, který má úhlopříčku 11,4 palce, je uživatelským rozhraním nejnovějšího infotainmentového systému značky Jaguar Land Rover, nazvaného Pivi Pro. Displej má po stranách pevné panely k ovládání některých funkcí a automobilka slibuje, že až 90 % funkcí je dostupných během dvou kliknutí z domovské obrazovky.

Vůz dostal možnost bezdrátového zrcadlení smartphonu a také hlasovou asistentku Alexu od Amazonu. Standardní výbavou také je nově displej v místě přístrojového štítu.

Kromě toho vidíme nový volant, nový volič převodovky a vnitřní zpětné zrcátko, které je zároveň displejem spojeným s kamerou za zadním oknem. To může být užitečné pro případ, že by byl kufr naložený až po strop. Novinkou jsou také dva páry nabíjecích portů USB-C, a pokud si vůz objednáte se sedmi sedačkami, ti úplně vzadu dostanou vlastní zónu klimatizace.

Po technické stránce zůstává téměř všechno při starém. K mání jsou podle konfigurátoru 163- a 204k verze vznětového čtyřválce za cenu od 1,4, resp. 1,48 milionu korun, a také zážehový čtyřválec o 200 koních za nejméně 1,43 milionu. Vrcholem je plug-in hybrid s označením P300e, který kombinuje 1,5l zážehový tříválec s elektromotorem pro kombinovaný výkon 309 koní a je k mání od 1,64 milionu korun.

Právě zde se udála drobná změna, a to v chemickém složení lithium-iontové baterie. V reálném světě má její 14,9kWh kapacita stačit na 47 kilometrů jízdy.

Automobilka zatím neoznámila, kdy začne výroba, ale vůz je označen jako modelový pro rok 2024, takže nečekejme její zahájení před letošním podzimem. Na webu navíc uvádí, že ji stále trápí nedostatky na trhu polovodičů.

Range Rover dostal ještě silnější osmiválec i takřka nekonečné možnosti individualizace

AutoMoto
Související témata:
Land Rover Discovery Sport

Výběr článků

Načítám