Článek
Discovery, nově samostatná podznačka v rámci Land Roveru, je aktuálně nejstarší řadou v nabídce britské prémiové automobilky. Pátá generace se prodává od roku 2017, a ačkoliv se začátek prodejů zdál být optimálním, v poslední době discovery výrazně zaostává za svým mladším, robustnějším a univerzálnějším sourozencem – novým defenderem.
Ačkoliv tvořila řada Discovery jen čtyři procenta prodejů společnosti Jaguar Land Rover za uplynulý rok a prodeje modelu Defender byly až šestkrát vyšší, automobilka se nechce řady Discovery vzdát. Chystá pro ni ovšem razantní proměnu, jak naznačuje britský Autocar.
Automobilka chce posunout značku Discovery novým směrem, kde se vymaní ze stínu ikonického modelu Defender, jenž nyní kanibalizuje prodeje staršího sourozence, naznačil v rozhovoru pro Autocar Mark Cameron, šéf značek Discovery a Defender v rámci automobilky JLR.
Podle britských kolegů by se nový model mohl vydat cestou MPV, přičemž jako inspirace by mohl posloužit například model VW ID. Buzz. Z Discovery by se tak mohl stát praktický rodinný dobrodruh. Designéři by přitom měli mít poměrně dost svobody, díky čemuž by mohl být design modelu výjimečný.
Nový model by měl být postaven na platformě MLA, která je základem nového Range Roveru a měla by podporovat spalovací motory i čistě elektrický pohon. Automobilka tak bude mít možnost pružně reagovat na vývoj poptávky po elektromobilech a spalovacích vozech. Na vrcholu nabídky by pak mohl být speciální model, následující odkaz Defenderu Octa.