Článek
Někteří úpravci SUV snižují a montují jim ohromné nárazníky, čímž je odsuzují k životu výhradně na asfaltu. Britská značka Bowler – od roku 2019 ve skutečnosti součást divize SVO automobilky Jaguar Land Rover – však jde zcela opačným směrem, a to z dobrého důvodu. Jejich auta jsou primárně soutěžními speciály do terénu.
Bowler nyní představil svůj defender, pokračovatele někdejšího wildcatu – ovšem tentokrát mu nechal původní jméno. Bowler Defender, jak se novinka jmenuje, vznikl na základech Land Roveru Defender 90 s třísetkoňovým benzínovým čtyřválcem.
Je určen speciálně pro sérii Bowler Defender Challenge, která odstartuje příští rok. Sezóna 2022 bude obsahovat sedm rallye ve Velké Británii. S takovým cílem je uvnitř homologovaná ochranná klec a závodní sedačky, a také přibyla pádla řazení pod volantem a řada dalších drobných úprav, které z defenderu udělají soutěžní speciál.
Kromě toho bylo pořádně posíleno odpružení i oba pomocné rámy, aby vůz snesl tvrdé zacházení při offroadových soutěžích. K tomu má také upravené nárazníky a přes celou šířku auta vprostřed je 6mm hliníkový ochranný plech. Ve voze je i hasicí systém a nouzové vypínače elektrosoustavy.
Proč Bowler zvolil nejmenší motor v nabídce jako základ své stavby? Konkrétní důvod tisková zpráva neuvádí, ale není to obtížné odtušit – s 2140 kg pohotovostní hmotnosti je tahle verze defenderu 90 nejlehčí v nabídce. Silnější benzínové varianty i všechny tři „nafty” jsou těžší.
„Předchozí Bowler Motorsport Defender Challenge byla ohromným úspěchem,” cituje tisková zpráva Caluma McKechnieho, šéfa Bowleru. A dodává, že zákaznické balíčky ke vstupu do seriálu pro rok 2022 začínají na 99 500 librách (2,98 milionu korun), za což zákazníci dostanou připravené auto, vstup do závodů a tovární podporu.